Bibliografie 'Spielfilme im

Fremdsprachenunterricht'

Teil 8: 2014 bis 2015


Download als pdf-Datei: hier

2014   2015

Teil 1: 1970 bis 1991

Teil 2: 1992 bis 1999

Teil 3: 2000 bis 2003

Teil 4: 2004 bis 2006

Teil 5: 2007 bis 2008

Teil 6: 2009 bis 2011

Teil 7: 2012 bis 2013

Teil 9: 2016 bis 2017

Teil 10: 2018 bis 2019

 

2014

Abrams, Zsuzsanna Ittzes: "Using film to provide a context for teaching L2 pragmatics", in: System 46 (2014), S. 55-64.

Adnan, Aryuliva: "Improving Students' Listening Ability through Movie Report", in: Proceedings of 2nd International Seminar on English Language Teaching (ISELT). Padang: Universitas Negeri Padang 2014, S. 69-75.

Angele, Martina/Di Luca, Sonja: Cédric Klapisch: L'auberge espagnole. Dossier pédagogique. Stuttgart 2014.

Argynbayev, Arman/Kabylbekova, Dana/Yaylaci, Yusuf: "Teaching Culture and Identifying Language Interference Errors through Films", in: English Language Teaching 7 (2014), H. 9, S. 49-56.

Al-Shammari, Sarah/Baghestani, Shireen: "Literature and Film. Make Reading Fun", in: TESOL Arabia Perspectives 22 (2014), H. 1, S. 31-35.

Azúar Bonastre, Carmen: "La enseñanza del español coloquial conversacional a través del cine en el aula de ELE intermedio", in: Tejuelo 2014, Nr. 20, S. 27-56 (mascvuex.unex.es/revistas/index.php/tejuelo/index).

Badstübner-Kizik, Camilla: "Kreativer interkultureller Lernraum Film", in: Adamczak-Krysztofowicz, Sylwia/Szczepaniak-Kozak, Anna (Hrsg.): Kultur - Kommunikation - Kreativität - Reflexivität. Beiträge zum universitären Fremdsprachenunterricht. Frankfurt/M. 2014, S. 15-34.

Baggio, Irene: Quaderni di cinema italiano per stranieri: Il grande sogno. Perugia 2014.

Bahrani, Taher/Sim, Tam Shu: "The Effect of Exposure to Cartoons on Language Proficiency", in: Pertanika Journal of Social Sciences & Humanities 22 (2014), Nr. 1, S. 137-146 (www.pertanika.upm.edu.my/JSSH.php).

Barbosa, Edilene Rodrigues/Irineu, Lucineudo Machado: "Tradução, acessibilidade e práticas sociais. A audiodescrição no ensino de línguas", in: Carvalho, Tatiana Lourenço de/Pontes, Valdecy de Oliveira (Hrsg.): Tradução e ensino de línguas. Desafios e perspectivas. Mossoró 2014, S. 55-69.

Bartoli, Simona/Tronconi, Elisabetta: Quaderni di cinema italiano per stranieri: La meglio gioventù. Perugia 2014.

Bartoli-Kucher, Simona: "Diversità culturale e migrazione tra letteratura e film. Proposte per una didattica interculturale della letteratura di lingua straniera", in: Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik 8 (2014), H. 2, S. 29-48.

Basseler, Michael: "'Into the Wild'. Die Bedeutung kollektiver Naturvorstellungen für das amerikanische Selbstbild analysieren", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 2014, H. 129, S. 38-43.

Bauer, Anike/Surkamp, Carola: "Shakespeare in Film, Filming Shakespeare. Different Versions of 'Hamlet' in the EFL Classroom", in: Eisenmann, Maria/Lütge, Christiane (Hrsg.): Shakespeare in the EFL Classroom. Heidelberg 2014, S. 109-127.

Bauer, Manuela/Hahn, Natalia: Ausgerechnet Sibirien. Filmheft für den DaF-Unterricht Sprachniveau B2. Freiburg 2014 (phfr.bsz-bw.de/files/411/Filmheft_Ausgerechnet_Sibirien_2014.pdf).

Bergmann, Johannes: "There's Nothing I Would Rather Be. Die identitätsstiftende Rolle von Musik und Tanz in unterschiedlichen Australian lifeworlds vergleichen", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 2014, H. 127, S. 28-33.

Bernstein, Nils: "Ästhetisierte Faktualität im Film. Über die filmisch-literarische Vermittlung von Initiationsszenen des bundesrepublikanischen Terrorismus in den beiden Filmen 'Wer wenn nicht wir' (2011) und 'Der Baader Meinhof Komplex' (2008)", in: Bernstein, Nils/Lerchner, Charlotte (Hrsg.): Ästhetisches Lernen im DaF-/DaZ-Unterricht. Literatur-Theater-Bildende Kunst-Musik-Film. Göttingen 2014, S. 363-376.

Birjandi, Parviz/Derakhshan, Ali: "Pragmatic comprehension of apology, request and refusal. An investigation on the effect of consciousness-raising video-driven prompts", in: Applied Research on English Language 3 (2014), H. 1, S. 67-86.

Borghetti, Claudia/Lertola, Jennifer: "Interlingual subtitling for intercultural language education: a case study", in: Language and Intercultural Communication 14 (2014), S. 423-440.

Boudraa, Nabil/Accilien, Cécile: Francophone Cultures Through Film. Newburyport 2014.

Branco, Sinara de Oliveira: "The Application of Intersemiotic Translation Combined with Multimodal Activities in the English as a Foreign Language Classroom", in: Revista Brasileira de Linguística Aplicada 14 (2014), S. 293-312.

Bruck, Peter: Film im Englischunterricht: The American Dream in Film. The Pursuit of Happyness. Forrest Gump. The Namesake. The Great Gatsby. Stuttgart 2014.

Bürner-Kotzam, Renate: "Ansätze einer medienintegrativen Narratologie im Unterricht", in: Hieronimus, Marc (Hrsg.): Visuelle Medien im DaF-Unterricht. Göttingen 2014, S. 249-274.

Caruana, Sandro/Ghia, Elisa/Pavesi, Maria: "Original and Dubbed Telecinematic Input and Italian L2 Acquisition in Malta", in: Studi Italiani di Linguistica Teorica e Applicata 43 (2014), H. 1, S. 125-152.

Chang, Sunmee: "Developing a Task-Based English Lesson through a Movie", in: English Language & Literature Teaching 20 (2014), H. 4, S. 1-22.

Chmielewska, Kamila: "Von 'Angst Essen Seele auf' bis 'Almanya' - deutsch-türkische Filme im interkulturellen Fremdsprachenunterricht", in: Glottodidactica 41 (2014), H. 1, S. 127-139.

Cho, Young-mee Yu/Chun, Hee Chung/Jung, Ji-Young: "Using Film in the College-level KFL Classroom. Applying Theories and Developing Activities", in: Journal of Korean Language Education 25 (2014), H. 4, S. 249-275.

Cicala, Domenica Elisa: "Le mille e un'Italia. Percorsi tematici a partire dal film 'Benvenuti al Sud'", in: Ankli, Ruedi/Lüderssen, Caroline/Paffenholz, Sabine E. (Hrsg.): L'Italia unita - le unità d'Italia. Vorschläge und Materialien für den Unterricht. Tübingen 2014, S. 47-57.

Codreanu, Florina: "Teaching Technical English through Movies", in: Munteanu, Sonia/Pacurar, Elena (Hrsg.): Studii de diversitate culturala si limbaje de specialitate. Cluj-Napoca 2014, S. 21-31.

Costa, Laiz Munire Sales: "Filme e interculturalidade na sala de aula de língua inglesa", in: Babel - Revista Eletrônica de Línguas e Literaturas Estrangeiras 4 (2014), Nr. 1, S. 1-18 (www.revistas.uneb.br/index.php/babel/index).

De Cunto, Martha/García, María Laura: "From 'Rapunzel' to 'Tangled' and beyond. Multimedia practices in the language and literature classroom", in: Argentinian Journal of Applied Linguistics 2 (2014), Nr. 1, S. 14-25 (www.faapi.org.ar/ajal/home.html).

Del Olmo, Claire: "De l'impact favorable des émotions négatives dans l'enseignement/apprentissage du français langue étrangère", in: Bardet, Julie u.a. (Hrsg.): Actes du colloque international des étudiants chercheurs en didactique des langues et en linguistique - CEDIL14. Grenoble 2014.

Del Olmo, Claire: La dimension émotionnelle véhiculée par le cinéma dans l'enseignement/apprentissage du Français Langue Étrangère. Considérations sur la trilogie cognition-émotion-culture. Thèse de doctorat, Université de Toulouse 2014.

de Mingo Aguado, Laura: "¿Qué tipo de evaluación elegimos en la clase de cine? ¿La evaluación por competencias o por contenidos?", in: Contreras Izquierdo, Narciso M. (Hrsg.): La enseñanza del español como LE/L2 en el siglo XXI. Logroño 2014, S. 249-259.

de Savorgnani, Giulia: "Il primo conflitto mondiale come momento unificante. Mito e realismo ne 'La Grande Guerra' di Monicelli", in: Ankli, Ruedi/Lüderssen, Caroline/Paffenholz, Sabine E. (Hrsg.): L'Italia unita - le unità d'Italia. Vorschläge und Materialien für den Unterricht. Tübingen 2014, S. 58-65.

Diadori, Pierangela: "Lingua e Unità. L'Italiano standard del dialogo cinematografico come input per la didattica dell'italiano come seconda lingua", in: Ankli, Ruedi/Lüderssen, Caroline/Paffenholz, Sabine E. (Hrsg.): L'Italia unita - le unità d'Italia. Vorschläge und Materialien für den Unterricht. Tübingen 2014, S. 38-46.

Di Pietro, Giovanna: "'Tolle, transfer': a hands-on approach to AVT in a multilingual EFL classroom", in: Garzelli, Beatrice/Baldo, Michaela (Hrsg.): Subtitling and Intercultural Communication. European Languages and beyond. Pisa 2014, S. 193-213.

Dossena, Elisa/Borghi, Alberto: Quaderni di cinema italiano per stranieri: La prima cosa bella. Perugia 2014.

Ebbinghaus, Anne: "Arbeit mit Filmen und Videosequenzen", in: Krechel, Hans-Ludwig (Hrsg.): Französisch unterrichten. Planen, durchführen, reflektieren. Berlin 2014, S. 107-117.

Figueiredo, Amanda Ianne Alves Ferreira da Silva: Luz, câmera, ação! O cinema como instrumento de ensino de gramática da língua inglesa. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Letras), Universidade Estadual da Paraíba, Campina Grande 2014.

Fourtina, Amelia Jenri: Alvin and the Chipmunks Film As a Teaching Media to Improve Students' Ability in Spoken Narrative Text. Sarjana Pendidikan Thesis: Universitas PGRI Semarang 2014.

Fujioka, Cheena: "Using the Novelization of the Movie 'Dead Poets Society' in an EFL Reading Course", in: JACET Kansai Journal 16 (2014), S. 33-49.

Galache Alonso, Cristina: La enseñanza de ELE en Alemania a través del arte y la cultura. El cine en las aulas. Trabajo Fin de Grado, Universidad de Valladolid 2014.

García Carlos, Emilio Manuel: No es lo que dices, sino cómo lo dices. La comunicación no verbal en el aula de ELE. Una propuesta didáctica a partir de 'Blancanieves'. Memoria de Máster, Universidad de Salamanca 2014.

Garipova, Nailya: "Literatura y cine en la enseñanza secundaria. Una propuesta didáctica para el aula de inglés", in: CAUCE 36-37 (2013-2014), S. 83-94.

Goraca-Sawczyk, Gabriela/Jourdy, Natascha: "Filme sehen und sehen lernen. Potenziale des Filmeinsatzes im DaF-Unterricht für Lehrende und Lernende", in: Ciepielewska-Kaczmarek, Luiza/Goraca-Sawczyk, Gabriela (Hrsg.): Glottodidaktik früher, heute und morgen. Poznan 2014, S. 81-96.

Goswami, Atul: "Use of Movies in Teaching English", in: The ELT Practitioner 1 (2014), Nr. 1 (sites.google.com/site/theeltpractitioner/).

Grigoriadou, Zoe: "'The Kite Runner'. A film about friendship, betrayal and redemption", in: Praxis Englisch 2014, H. 5, S. 29-32.

Hahn, Natalia/Schöler, Marianne: 'Russendisko'. Filmheft für den DaF-Unterricht. Freiburg 2014 (phfr.bsz-bw.de/frontdoor/index/index/docId/456).

Hamagami, Keina: "Utilization of Humorous Scenes in Movies for English Education", in: STEM Journal 15 (2014), H. 3, S. 1-19.

Hanim, Rahmat Noor: "Using Movies in the Writing Classroom. A Case Study of Malaysian ESL Learners", in: Küçükler, Ali/Hüseyin, Içen (Hrsg.): Studies on the Teaching of Asian Languages in the 21st Century. Newcastle upon Tyne 2014, S. 89-108.

Hasanah, Amalia: "Using Films As Media to Teach Literature", in: English Education Dept., Teacher Training and Education Faculty, Universitas Sebelas Maret (Hrsg.): The 61st TEFLIN International Conference. Proceedings. Surakarta 2014, S. 911-914.

Hastings, Ashley: "Movie Talk. 25 Years Old and Still Going Strong", in: International Journal of Foreign Language Teaching 9 (2014), Nr. 1, S. 26-28 (www.ijflt.com/).

Hurtig, Dolliann/Beckwith, Joyce (Hrsg.): Allons au cinéma. Promoting French through Films. Carbondale 2014.

Ibáñez Moreno, Ana/Vermeulen, Anna: "La audiodescripción como recurso didáctico en el aula de ELE para promover el desarrollo integrado de competencias", in: Orozco, Rafael (Hrsg.): New Directions in Hispanic Linguistics. Newcastle 2014, S. 258-287.

Idris, Nazua: "Using Non-native English Films to Promote Multiculturalism in ELT Classroom", in: Journal of NELTA 19 (2014), H. 1-2, S. 65-76.

Incalcaterra McLoughlin, Laura/Lertola, Jennifer: "Audiovisual translation in second language acquisition. Integrating subtitling in the foreign-language curriculum", in: The Interpreter and Translator Trainer 8 (2014), H. 1, S. 70-83.

Jiang, Yan: "Interaction Strategies in English Film and Chinese College Students' Oral English Teaching", in: Studies in Literature and Language 9 (2014), H. 3, S. 156-160.

Kazaki, Vasiliki: "Diamonds are a girl's best friend...and Africa's lethal enemy?", in: Praxis Englisch 2014, H. 5, S. 33-38.

Kazaki, Vasiliki: "'Spanglish'. Why success does not define one's identity", in: Praxis Englisch 2014, H. 2, S. 34-38.

Kaiser, Mark/Shibahara, Chika: "Film as Source Material in Advanced Foreign Language Classes", in: L2 Journal 6 (2014), S. 1-14 (escholarship.org/uc/uccllt_l2).

Khoshniyat, Arefeh Sadat/Dowlatabadi. Hamid Reza: "Using Conceptual Metaphors Manifested in Disney Movies to Teach English Idiomatic Expressions in Young Iranian EFL Learners", in: Procedia Social and Behavioral Sciences 98 (2014), S. 999-1008 (www.sciencedirect.com/science/journal/18770428).

Kim, SoHee: "The Effects of Using Storytelling with a Charlie Chaplin Silent Movie Clip on Oral Proficiency Development", in: STEM Journal 15 (2014), H. 1, S. 1-20.

Krasnikova, Irina: Film As a Source of Authentic Material in Teaching ESL Writing. M.Ed. Thesis, University of Alberta 2014.

Latifi, Mehdi/Youhanaee, Manueh/Mohammadi, Elham: "The Effect of Using Movie Scripts as an Alternative to Subtitles. How to Improve Listening Comprehension", in: Porta Linguarum 2014, H. 22, S. 203-217.

Lenka, Sanat Kumar: "Using Indian English Films in Language Classrooms for Developing Speaking Skill among ESL Learners", in: I-BELIEVE International ELT Journal 1 (2014), Nr. 1.

Lialikhova, Dina: The use of video in English language teaching. A case study in a Norwegian lower secondary school. Master's Thesis, University of Stavanger 2014.

López Calonge, Laura: Estrategias fónico-sintácticas coloquiales de intensificación y atenuación en 'Bajarse al moro'. Una propuesta didáctica en E/LE. Memoria de Máster, Universidad de Cantabria 2014.

Losfeld, Christophe: "Les films en noir et blanc sur la Première Guerre mondiale en cours de français", in: französisch heute 45 (2014), H. 2, S. 72-78.

Ludwig, Christian: "Gender Reconstructions in Shakespeare's 'The Taming of the Shrew'", in: Eisenmann, Maria/Lütge, Christiane (Hrsg.): Shakespeare in the EFL Classroom. Heidelberg 2014, S. 129-161.

Lütge, Christiane: "Determined to Prove a Villain? - Approaches to Teaching 'Richard III'", in: Eisenmann, Maria/Lütge, Christiane (Hrsg.): Shakespeare in the EFL Classroom. Heidelberg 2014, S. 297-314.

Mateo Jerónimo, Ferran: El uso del cine en el aula de ELE. Memoria de Máster, Universitat de Girona 2014.

Menger, Elena Ainhoa: Hör-Sehen, Wahrnehmen und Verstehen. Erweiterung des Fremdsprachenwachstums um die 5. Fertigkeit: Das Hör-Seh-Verstehen. Masterarbeit, Universität Wien 2014.

Monsur, Adnan B.: The One Course. King Fu Panda. O.O. und J. [2014].

Osborne, Denise M.: "Storyboard as a pre-activity for Brazilian Portuguese films", in: Portuguese Language Journal 8 (2014) (ensinoportugues.org).

Panigrahi, Samir Kumar: "Image into Imagination into Words. Use of Indian English Films as Interactive ESP/EFL Classroom Activities", in: Research Scholar 2 (2014), Nr. 4, S. 315-320 (www.researchscholar.co.in/).

Peris Llorca, Jesús: "Todas las formas de la extranjeridad en 'Flores de otro mundo', de Icíar Bollaín (1999). Un ejemplo de la utilización del cine en la enseñanza de cultura española a estudiantes extranjeros", in: Revista Foro de Profesores de E/LE 10 (2014), S. 205-214 (ojs.uv.es/index.php/foroele/index).

Rafael, Teresa Maria de Oliveira: O Filme como Recurso Didático na Aula de Espanhol como Língua Estrangeira. Dissertação de Mestrado, Universidade de Lisboa 2014.

Rarinca, Georgeta/Opris, Pollyanna: " Bringing Films to Your Class. Ideas to Do It Better", in: RATE Newsletter Summer 2014 (rate.org.ro/blog2.php).

Rauh, Reinhold: "Film im DaF-Unterricht", in: Dokileomunhak - Zeitschrift der Koreanischen Gesellschaft für Deutsche Sprach- und Literaturwissenschaft 2014, H. 67, S. 405-425.

Reimann, Daniel: "Jugendliteratur und ihre Verfilmung im Fremdsprachenunterricht am Beispiel des Italienischen. ('Tre metri sopra il cielo', 'Notte prima degli esami')", in: Reimann, Daniel: Transkulturelle kommunikative Kompetenz in den romanischen Sprachen. Theorie und Praxis eines neokommunikativen und kulturell bildenden Französisch-, Spanisch-, Italienisch- und Portugiesischunterrichts. Stuttgart 2014, S. 493-511.

Ritzenhofen, Ute: "Culture Clash in India. Der Spielfilm 'Outsourced' im Unterricht der Sekundarstufe II", in: Englisch betrifft uns 2014, H. 2, S. 25-29.

Ritzenhofen, Ute: "Jump a Broom and Eat Goat. Die multikulturelle romantische Komödie 'Our Family Wedding' im Unterricht der Sekundarstufe II", in: Englisch betrifft uns 2014, H. 1, S. 24-29.

Ritzenhofen, Ute: "Searching New York City for Answers. Der Spielfilm 'Extremely Loud & Incredibly Close' im Unterricht der Sekundarstufe II", in: Englisch betrifft uns 2014, H. 5, S. 22-29.

Romney, Mary/Wong, Shelley: "Using films to approach social justice with ESOL students in higher education", in: WATESOL News Spring 2014, S. 10-11.

Rouxel-Cubberly, Noëlle: "The Film Trailer Project. French Films as Textbooks", in: French Review 88 (2014), S. 117-133.

Saeed, Amanj Abdullah: Teacher's and Students' Perceptions towards Literary Adaptations in EFL Classrooms. MA Thesis, Nicosia: Near East University 2014 (library.neu.edu.tr/Neutez/6344355053.pdf).

Schöpp, Frank: "Rompere il tabù dell'omosessualità - warum der Film 'Mine vaganti' einen Glücksfall für den schulischen Italienischunterricht darstellt", in: Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik 8 (2014), H. 2, S. 107-125.

Schueller, Jeanne/Zachau, Reinhard/Collenberg-Gonzalez, Carrie: Cineplex. Intermediate German Language and Culture Through Film. Newburyport 2014.

Schulte, Peter: "Viel Lärm um nichts - much ado about methods", in: Praxis Fremdsprachenunterricht - Englisch 2014, H. 4, S. 14-16.

Selvan, Saravana/Sivakami, B.: "Science Fiction Movies as a Matrix for Teaching Grammatical and Lexical Items", in: Language in India 14 (2014), Nr. 1, S. 671-677 (www.languageinindia.com/).

Serdinsky, Andrea: Märchenfilme im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Masterarbeit, Universität Wien 2014.

Shen, Wen Yan: "Improve Student's English Intonation by Dubbing English Movies", in: Science & Technology Vision 2014, H. 30, S. 210.

Song, Min-Jong: "Teaching Reading by Using 'Out of Africa', Reading Activities, and an Eclectic Instructional Mode", in: STEM Journal 15 (2014), H. 2, S. 51-68.

Strathmann, Jochen: "La guerra del agua. Visuelle Annäherung an das Thema über den Film 'También la lluvia'", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Spanisch 2014, H. 46, S. 44-48.

Strauß, Julia: "The Magic Toy Shop. Magisches Spielzeug erfinden für 'Mr. Magoriums Wunderladen'", in: Grundschule Englisch 2014, H. 49, S. 18-21.

Su, Shu-Chin/Liang, Eleen: "Elementary Students' Motivation and Attitudes toward English Animated Cartoons at a Cram School", in: International Journal of Arts and Commerce 3 (2014), H. 5, S. 15-36.

Talaván, Noa/Rodríguez-Arancón, Pilar: "The use of interlingual subtitling to improve listening comprehension skills in advanced EFL students", in: Garzelli, Beatrice/Baldo, Michaela (Hrsg.): Subtitling and Intercultural Communication. European Languages and beyond. Pisa 2014, S. 273-288.

Talaván, Noa/Rodríguez-Arancón, Pilar: "The use of reverse subtitling as an online collaborative language learning tool", in: The Interpreter and Translator Trainer 8 (2014), H. 1, S. 84-101.

Tarte, Kendall B.: "Tu or Vous? Forms of Address and Cultural Understanding in 'Monsieur Lazhar'", in: French Review 87 (2014), S. 51-64.

Thaler, Engelbert: Teaching English with Films. Paderborn 2014.

Truong, Le Bach/Tran, Ly Thi: "Students' intercultural development through language learning in Vietnamese tertiary education. A case study on the use of film as an innovative approach", in: Language and Intercultural Communication 14 (2014), S. 207-225.

Tuncay, Hidayet: "An Integrated Skills Approach Using Feature Movies in EFL at Tertiary Level", in: Turkish Online Journal of Educational Technology 13 (2014), Nr. 1, S. 56-63 (www.tojet.net/).

Veneman, Cécile: "L'affiche de cinéma, une œuvre d'art? L'affiche de 'Welcome': quand l'image en dit presque aussi long qu'un film", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Französisch 2014, H. 127, S. 30-33.

Vishwanathan, M. R.: "Using Films As Authentic Material in ESL Classrooms. A Snapshot", in: Research Journal of English Language and Literature 2 (2014), H. 3, S. 299-303.

Waclawek, Birgit: 'Persepolis' im Französischunterricht. Interkulturelles Lernen mit Comic und Film. Magisterarbeit, Karl-Franzens-Universität, Graz 2014.

Wagner, Sebastian: "Buffoons and bandidos. The (mis-)representation of Mexicans in US mass media", in: Praxis Englisch 2014, H. 2, S. 39-43.

Weidmann-Koop, Marie-Christine: "Le film 'Né quelque part' ou la quête identitaire d'un Franco-Algérien", in: französisch heute 45 (2014), H. 3, S. 129-134.

Yeh, Ellen: "Teaching Culture and Language through the Multiple Intelligences Film Teaching Model in the ESL/EFL Classroom", in: Journal of Effective Teaching 14 (2014), Nr. 1, S. 63-79 (uncw.edu/cte/et/).

2015

Ashcroft, Bob: "Using Movies to Teach English, Culture and Socio-Politics", in: Global Issues in Language Education Newsletter 2015, H. 94, S. 14-16.

Ashcroft, Robert J.: "Exploiting Movies Effectively", in: Clements, P./Krause, A./Brown, H. (Hrsg.): JALT2014. Conversations Across Borders. Tokyo 2015, S. 596-605.

Astuti, Suranti Tri: Improving Speaking Skills of Grade VIII Students of SMPN 1 Kalingondang, Purbalingga, through the Use of Movie Clips. Sarjana Pendidikan Thesis, State University of Yogyakarta 2015.

Auguet, Céline/Mazet, Florence: "'Los colores de la montaña', de Carlos César Arbeláez. Le conflit armé colombien vu à hauteur d'enfants", in: Les langues modernes 109 (2015), H. 2, S. 40-47.

Badstübner-Kizik, Camilla: "Räume für Film - Räume im Film. Schnittpunkte im Beziehungsgefüge Raum - Film - Fremdsprachendidaktik", in: Zielsprache Deutsch 42 (2015), H. 2, S. 43-64.

Badstübner-Kizik, Camilla/Janachowska-Budych, Marta: "Vergangene städtische Räume medial erfahren und didaktisch nutzen? Bilder, Texte, Filme und Gegenstände der 1920er und 1930er Jahre im Fremdsprachenunterricht Deutsch. Das Beispiel Berlin", in: Cerri, Chiara/Jentges, Sabine (Hrsg.): Raumwahrnehmung, interkulturelles Lernen und Fremdsprachenunterricht. Baltmannsweiler 2015, S. 133-160.

Bahrani, Taher: "Implications of News Segments and Movies for Enhancing Listening Comprehension of Language Learners", in: International Journal of Foreign Language Teaching and Research 3 (2015), H. 12, S. 87-96.

Bartoli-Kucher, Simona: "Immersione nel 'diverso'. Didaktische Strategien zur Förderung textueller und filmischer Kompetenzen im Italienisch-L2-Unterricht am Beispiel von F. Ozpetek, P. Giordano und G. Bassani", in: Zeitschrift für Romanische Sprachen und ihre Didaktik 9 (2015), H. 2, S. 88-104.

Bartoli Kucher, Simona: "Scene di famiglia in Italia tra gli anni del boom e l'era digitale. Insegnare e imparare la competenza narrativa e la competenza interculturale", in: Italienisch 2015, H. 73, S. 144-155.

Beier-Taguchi, Diana/Niewalda, Katrin: "Der Einsatz des Spielfilms 'Erleuchtung garantiert' im DaF-Unterricht in Japan - dargestellt am Beispiel zweier Lernergruppen", in: Info DaF - Informationen Deutsch als Fremdsprache 42 (2015), S. 87-107.

Benucci, Antonella: "Insegnare lingua e cultura italiana a stranieri con il cinema. Immaginario e migrazioni", in: Lamarra, Annamaria/Diadori, Pierangela/Caruso, Giuseppe (Hrsg.): Scuola di formazione di italiano lingua seconda/straniera. Competenze d'uso e integrazione. Quinta edizione 7-11 lulgio 2014. Roma 2015, S. 171-181.

Berglund, Jeff: "The Power of Nonverbal Chunks in Language Teaching", in: STEM Journal 16 (2015), H. 4, S. 1-23.

Berruezo Llorente, César: Plan de aprendizaje de la lengua inglesa basado en una película infantil para el primer ciclo de Primaria. Trabajo Fin de Grado, Universidad de Valladolid 2015.

Bianchi, Francesca: "Integrazione e apprendimento. I prodotti cinetelevisivi come strumento didattico linguistico e culturale per il mediatore e il migrante", in: Lingue e Linguaggi 16 (2015), S. 237-263.

Bisson, Sarah/Koch, Hélène: "Le cinéma en cours d'anglais. De la réception à la production", in: Les langues modernes 109 (2015), H. 2, S. 64-71.

Blell, Gabriele: "The Mexican Dream: El Otro Lado Del Sueño Americano. Mehrsprachige Filme im Fremdsprachenunterricht der Sekundarstufe II", in: Fremdsprachen Lehren und Lernen 44 (2015), H. 2, S. 34-46.

Bröcker, Lisa/Pfitzer, Sebastian: "Les vacances du Petit Nicolas? Mes vacances! Einen Kurzvortrag zum Film erarbeiten und den eigenen 'Ferienfilm' entstehen lassen", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Französisch 2015, H. 138, S. 10-17.

Bruti, Silvia: "Teaching Learners How to Use Pragmatic Routines through Audiovisual Material", in: Camiciottoli, Belinda Crawford/Fortanet-Gómez, Inmaculada (Hrsg.): Multimodal Analysis in Academic Settings. From Research to Teaching. New York 2015, S. 213-238.

Burczynska, Paulina: "Reversed Subtitles as a Powerful Didactic Tool in SLA", in: Gambier, Yves/Caimi, Annamaria/Mariotti, Cristina (Hrsg.): Subtitles and Language Learning. Principles, strategies and practical experiences. Bern 2015, S. 221-244.

Burger, Günter: "Animierte Spielfilme sinnvoll verwenden", in: Praxis Fremdsprachenunterricht - Englisch 2015, H. 2, S. 12-14. (Der Aufsatz kann hier als pdf-Datei heruntergeladen werden!)

Burger, Günter: "Apocalypse movies. 'Perfect Sense' von David Mackenzie", in: Praxis Fremdsprachenunterricht - Englisch 2015, H. 5, S. 15-17.

Casañ Núñez, Juan Carlos: "Subtitulación de preguntas de comprensión audiovisual. Ejemplificación en una secuencia de 'Ópera prima' de Fernando Trueba", in: Revista Foro de Profesores de E/LE 11 (2015), S. 45-56 (ojs.uv.es/index.php/foroele/index).

Cicala, Domenica Elisa: "Testi letterari e audiovisivi a lezione. Tra teoria e pratica didattica", in: Küster, Lutz/Lütge, Christiane/Wieland, Katharina (Hrsg.): Literarisch-ästhetisches Lernen im Fremdsprachenunterricht. Theorie - Empirie - Unterrichtsperspektiven. Frankfurt a. M. 2015, S. 131-142.

Choi, Yongson: "A Study of Cross-Gender Conversational Styles Reflected in 'Love Actually'", in: STEM Journal 16 (2015), H. 1, S. 1-21.

Comello Perry, Patrizia: "How to Teach What We Can't Teach of the Italian Language and Culture: Totò and Zucotti Park", in: Rivista Luci e Ombre 3 (2015), Nr. 1, S. 28-36 (rivistalucieombre.com/).

Del Olmo, Claire: "Pour une approche socio-affective des apprenents de FLE", in: Crisolenguas 3 (2015), Nr. 1, S. 72-82 (crisolenguas.uprrp.edu).

Denker, Madlena/Kramer, Rebekka: "La immigración ilegal. Entre sueño y realidad", in: Hispanorama 2015, H. 150, S. 69-76.

Diadori, Pierangela: "Aspetti culturali nell'insegnamento dell'italiano. L'esempio del cinema", in: Aggiornamenti. Rivista dell'Associazione dei docenti di italiano in Germania 2015, H. 7, S. 4-21.

Donaghy, Kieran: Film in Action. Teaching language using moving images. Peaslake 2015.

Drobot, Irina-Ana: "Teaching Phonetics and Phonology Using the Film 'My Fair Lady'", in: Manolescu, Zoia u.a. (Hrsg.): In the Beginning was the Word. On the Linguistic Matter of Which the World is Built. Bucuresti 2015, S. 252-258.

Etienne, Corinne/Vanbaelen, Sylvie: "'Entre les murs'. Langue, culture et littératie critique", in: Les langues modernes 109 (2015), H. 2, S. 21-26.

Ferreira, Lídia Josefina Pereira: A aprendizagem através da imagem e do som. A inserção do filme como agente motivador no ensino de Alemão LE. Dissertação de Mestrado, Universidade de Lisboa 2015.

Fujita, Ryoko: The Effect of Using Films as Teaching Materials on Japanese EFL Learners' Listening Comprehension Abilities. Ph.D. Thesis, University of Tsukuba 2015.

Funk, Julia/Schnier, Stefanie: Film im Englischunterricht: Food, Inc. - Divergent. Stuttgart 2015.

Gasti, Salim: "Une approche didactique du film 'Wadjda'. Lien entre cinéma, langue et culture", in: Les langues modernes 109 (2015), H. 2, S. 56-63.

Gehlen, Lukas/Soccard-Güler, Laure: Film im Französischunterricht: Le Midi. Jean de Florette - Marius et Jeannette. Stuttgart 2015.

Geist, Kathe: "Choosing and Teaching Films in the L2 Classroom. A successful methodology", in: Contact 41 (2015), H. 4, S. 36-39.

Grimm, Anja: El cine peruano en el aula virtual de ELE para enseñar variedades y contenidos socioculturales. Memoria de Máster, Universidad Nacional de Educación a Distancia, Madrid 2015.

Gugo, Iva: Film im Fremdsprachenunterricht. Ein Beispiel für den DaF-Unterricht. Diplomarbeit, Universität Zagreb 2015.

Hallet, Wolfgang: "'The Truman Show'. Filmbildung und ästhetisch-kognitive Kompetenzen des Filmverstehens", in: Hallet, Wolfgang/Surkamp, Carola/Krämer, Ulrich (Hrsg.): Literaturkompetenzen Englisch. Modellierung - Curriculum - Unterrichtsbeispiele. Seelze 2015, S. 238-251.

Harper, Julia K.: "Combining Movie Viewing and Guided Freewriting to Enhance Student Attitudes in a University Academic Writing Class", in: The Language Teacher 39 (2015), H. 4, S. 3-7.

Hassaskhah, Jaleh/Ebrahimi, Hoorieh: "A Study of EFL Learners' (Meta) Pragmatic Learning through Explicit (Teacher Explanation) and Implicit (Foreign Film) Interventions. The Case of Compliments", in: Journal of Language Teaching and Research 6 (2015), H. 2, S. 292-301.

Hausmann, Elisa Probst/Cugik, Lutiane Schramm/Ignaczuk, Odete: "Filme como proposta de ensino e aprendizagem. O uso do cinema em aulas de língua estrangeira", in: Linguagens - Revista de Letras, Artes e Cominicação 9 (2015), S. 333-347 (proxy.furb.br/ojs/index.php/linguagens).

Hermann-Cohen, Marc-Philip: "Lads do football or boxing. Sich mit Geschlechteridentitäten im Lehrwerk auseinandersetzen", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 2015, H. 135, S. 20-25.

Hjelset, Mette: Die Verwendung von Film im DaF-Unterricht in der norwegischen Sekundarstufe II. Masteroppgave, Høgskolen i Østfold, Fredrikstad 2015.

Howell, Peter: "Using Movies and their Novelizations in Teaching English as a Foreign Language", in: Hiroshima Studies in Language and Language Education 18 (2015), S. 213-228.

Hussain, Khalid u.a.: "Developing Listening Skills through English Movies at the Post-Graduate Level", in: International Journal of English and Education 4 (2015), No. 2, S. 220-233 (ijee.org/).

Hütten, Madeleine/Stenz, Michael: Prise1! Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu? Filme im Französischunterricht der Sekundarstufe II. Berlin 2015.

Ibáñez Moreno, Ana/Vermeulen, Anna: "Profiling a MALL App for English Oral Practice. A Case Study", in: Journal of Universal Computer Science 21 (2015), S. 1339-1361 (www.jucs.org/).

Ibáñez Moreno, Ana/Vermeulen, Anna: "Using VISP (VIdeos for SPeaking), a mobile app based on audio description, to promote English language learning among Spanish students. A case study", in: Procedia - Social and Behavioral Sciences 178 (2015), S. 132-138 (www.sciencedirect.com/science/journal/18770428).

Kaltseis, Magdalena: "Legenda No. 17. Ein Film über einen der berühmtesten sowjetischen Eishockeyspieler", in: Praxis Fremdsprachenunterricht - Russisch 2015, H. 2, S. 10-11.

Khan, Atiya: "Using Films in the ESL Classroom to Improve Communication Skills of Non-Native Learners", in: ELT Voices - India 5 (2015), Nr. 4, S. 46-52 (eltvoices.in/).

Kido, Mayumi: "Efficient Methods of Teaching Communicative English with Movies and Music", in: The Centre for the Study of English Language Teaching Journal (Fukuoka Jogakuin University) 3 (2015), S. 1-16.

Kim, David Byung-Chul: "Teaching Lexical Collocation (Adjective + Noun and Verb + Noun) Using 'Scent of a Woman'", in: STEM Journal 16 (2015), H. 2, S. 35-51.

Kim, Eunjeo: "Lexico-grammar Knowledge Enhancement with Two Movies for University Learners", in: STEM Journal 16 (2015), H. 3, S. 1-22.

Kim, Kitai: "Using Film to Teach Cultural Diversity and Identity", in: Jungang Journal of English Language and Literature 57 (2015), H. 3, S. 39-58.

Kimura, Lugsamee Nuamthanom/Kanprachar, Narat: "Developing Intercultural Awareness through Paintings and Films in an Expanding Circle Classroom Setting", in: NIDA Journal of Language and Communication 20 (2015), H. 25, S. 98-126.

Kitai, Saeko/Chan, Wai Meng: "Learning language and culture through video clips. An action research study", in: Chan, Wai Meng u.a. (Hrsg.): Culture and Foreign Language Education. Insights from Research and Implications for the Practice. Boston 2015, S. 299-330.

Klein, Alexander/Durou, Catherine: "Sur le chemin de Saint-Jacques. Pilgern für Französischlerner - ein Stationenlernen", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Französisch 2015, H. 138, S. 26-35.

Kucukyilmaz, Yasin/Lokmacioglu, Serkan/Balidede, Fevzi: "Military movies by Hollywood. Assisting ELT in ESP domain", in: Procedia Social and Behavioral Sciences 199 (2015), S. 81-84 (www.sciencedirect.com/science/journal/18770428).

Kusumaningrum, Maria Asumpta Deny: "Using English Movie as an Attractive Strategy to Teach Senior High School Students English as a Foreign Language", in: LLT Journal 18 (2015), Nr. 1, S. 11-18 (e-journal.usd.ac.id/index.php/LLT/).

Larson, Kajsa C.: "Uniting Hispanic Film Studies with Civic Engagement. A Chance for Personal Transformation", in: Hispania 98 (2015), S. 533-548.

Laverde Castañeda, Nancy Lulieth/Salazar Tobon, Mayerly Odelde/Soler Ramirez, Roosevelt Humberto: Descriptive Writing through the Use of Movie Clips in EFL Classes. Master's Thesis, Universidad de la Sabana, Chía 2015.

Lee, Jawon: "Integration of English Education with English Literature. 'The Chronicles of Narnia 3: The Voyage of the Dawn Treader'", in: STEM Journal 16 (2015), H. 4, S. 83-102.

Lee, Shinwoong: "Lexical Demand of Animation Movies and Vocabulary Learning through Watching Them. A Corpus-Driven Approach", in: STEM Journal 16 (2015), H. 1, S. 23-47.

Li, Xianghui/Wang, Peng: "A Research on Using English Movies to Improve Chinese College Students' Oral English", in: Theory and Practice in Language Studies 5 (2015), S. 1096-1100.

Magasic, Michelangelo: "The In-class Movie Theatre. How to Use Streaming Video in the L2 Classroom", in: Accents Asia 8 (2015), Nr. 1, S. 12-16 (accentsasia.org/).

Magasic, Michelangelo: "Using streaming video in the classroom. The evolution of feature films as an effective tool for learning English", in: Journal of Saitama City Educators 5 (2015), Nr. 5, S. 2- 8 (www.saitamacityeducators.org/journal-of-saitama-city-educators/).

Martínez Serrano, Luis: "Implicaciones lingüísticas del análisis del espacio narrativo en la cinematografía de Pedro Almodóvar", in: Morimoto, Yuko/Pavón Lucero, María Victoria/Santamaría Martínez, Rocío (Hrsg.): La enseñanza de ELE centrada en el alumno. XXV Congreso Internacional ASELE. Logroño 2015, S. 601-612.

Martin-Rubio, Xavier: "Improving spoken interaction in the foreign language through video-recorded group oral reviews of films", in: Colpaert, Jozef u.a. (Hrsg.): Seventeeth International CALL Conference. Task Design and CALL. Proceedings. Antwerpen 2015, S. 387-390.

Marzban, Afrooz/Zamanian, Mustafa: "The Impact of the Subtitling Task on Vocabulary Learning of Iranian EFL Learners", in: Journal of Applied Linguistics and Language Research 2 (2015), H. 1, S. 1-9.

Mattavelli, Sara: "Teaching Italian through films. The use of 'Benvenuti al sud' and 'Benvenuti al nord' to explore products, practices and perspectives of Italian culture(s)", in: Rivista Luci e Ombre 3 (2015), Nr. 1, S. 14-26 (rivistalucieombre.com/).

Mehta, Venu: "Animated Movies and Spoken English. A Blockbuster Experience", in: Language and Language Teaching (Vidya Bhawan Society) 4 (2015), H. 2, S. 23-27.

Miller, Kevin: "Screen English. A Practical Movie Course Guide", in: Clements, P./Krause, A./Brown, H. (Hrsg.): JALT2014. Conversations Across Borders. Tokyo 2015, S. 408-415.

Miura, Hiroko: "Use of Movies for Young English Language Learners in School Education", in: STEM Journal 16 (2015), H. 1, S. 49-63.

Mizuno, Motoko: "How Can We Motivate Students to Write an Essay? Using the Movie 'Gravity' as an Experience Simulator", in: Society for Teaching English through Media - STEM (Hrsg.): The 19th STEM International Conference. Proceedings. Cheonan 2015, S. 95-103.

Patterson, Charles: "Lope on You Tube. Film Analysis and Amateur Video Production in a Comedia Course", in: Hispania 98 (2015), S. 522-532.

Pérez Sinusía, Yolanda: Del texto narrativo a la pequeña y gran pantalla. Las recreaciones fílmicas y televisivas en ELE. Tesis Doctoral, Universidad Carlos III de Madrid 2015.

Reershemius, Gertrud/Ziegler, Evelyn: "Sprachkontaktinduzierte jugendkulturelle Stile im DaF-Unterricht. Beispiele aus dem Film 'Fack ju Göhte'", in: Imo, Wolfgang/Moraldo, Sandro M. (Hrsg.): Interaktionale Sprache und ihre Didaktisierung im DaF-Unterricht. Tübingen 2015, S. 243-276.

Ritzenhofen, Ute: "Digital Dangers. Der Spielfilm 'Disconnect' im Unterricht der Sekundarstufe II", in: Englisch betrifft uns 2015, H. 3, S. 24-29.

Ritzenhofen, Ute: "Shakespeare im Western. Der Spielfilm 'King of Texas' im Unterricht der Sekundarstufe II", in: Englisch betrifft uns 2015, H. 4, S. 26-29.

Rivieccio, Paola: "La notion de rencontre interculturelle à travers le cinéma", in: Les langues modernes 109 (2015), H. 2, S. 14-20.

Rodrigo Mateu, María Amparo: "El cine social en la clase de ELE. 'Verdades verdaderas. La vida de Estela'", in: Bermejo Alonso, Sergio (Hrsg.): Actas del IV Encuentro Práctico de Profesores de Español en la India. El tratamiento de la cultura latinoamericana en el aula de ELE. Del texto al contexto. Nueva Delhi 2015, S. 41-51.

Rostam Shirazi, Roya/Hesabi, Akbar/Simin, Shahla: "Effects of pedagogical movie Persian subtitles on vocabulary improvement. The case of Iranian EFL learners", in: International Letters of Social and Humanistic Sciences 55 (2015), S. 111-120.

Ruano Martínez, Águeda: El arte de vivir juntos. El recurso del cine para el desarrollo de la educación social y ciudadana en la clase de español. Memoria de Máster, Centro Universitario CIESE, Comillas 2015.

Roy, Saptaparna: "Use of Films in ELT. A Mass to Class Approach", in: International Journal of Technical Research and Applications 2015, Special Issue 18, S. 47-51.

Ruiz Frutos, María José: "Subtítulos bimodales y estándar para mejorar la comprensión audiovisual", in: Rentel, Nadine/Reutner, Ursula/Schröpf, Ramona (Hrsg.): Lingüística mediática y traducción audiovisual. Estudios comparativos español-alemán. Frankfurt a.M. 2015, S. 163-181.

Sadowska, Anna: "Learning English Vocabulary from Film Audio Description. A Case of Polish Sighted Students", in: Roczniki Humanistyczne 63 (2015), H. 11, S. 101-123.

Safranj, Jelisaveta: "Advancing Listening Comprehension Through Movies", in: Procedia Social and Behavioral Sciences 191 (2015), S. 169-173 (www.sciencedirect.com/science/journal/18770428).

Schillmöller, Mathias: "Mit Catherine Deneuve singend Kuchen backen", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Französisch 2015, H. 133, S. 34-37.

Schlömer, Anne: "Comment devenir chef? Die Etappen einer 'traumhaften' Karriere mit dem Film 'Comme un chef' nachvollziehen", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Französisch 2015, H. 134, S. 21-25.

Shen, Wen-jan/Hu, Jun-jie: "English Movie. A Smart Method to Teach English", in: Overseas English 2015, H. 2, S. 151-152.

Shieh, Peter S.: "What If the Classroom is like the Cinema for ELLs?", in: International Journal of Multidisciplinary Research 3 (2015), H. 2, S. 31-41.

Siepmann, Philipp: "Being a Muslim and a Punk - a Contradiction in Terms? Discussing Michael Muhammad Knight's novel 'The Taqwacores' and its film adaptation", in: Englisch betrifft uns 2015, H. 2, S. 25-29.

Smith, Andrea Meador/Campbell, Sarah Cox: "Encountering Difference. Images of Otherness in Contemporary Spanish Film", in: Hispania 98 (2015), S. 570-582.

Solte, Elena: Film im Fremdsprachenunterricht. Methoden, Tipps und Informationen. Berlin 2015.

Souza, Luzia Mirian Ferreira de/Silva, Rayane Pricila da/Silva, Sirleide Marinheiro da: "O cinema como mediador na aquisição do espanhol - língua estrangeira", in: Anais V ENID/UEPB (www.editorarealize.com.br/revistas/eniduepb/).

Steyvers, Margo: L'audiodescrizione come strumento didattico per l'apprendimento dell'italiano L2. Masterproof, Universiteit Gent 2015.

Talaván, Noa/Ávila-Cabrera, José Javier: "First Insights into the Combination of Dubbing and Subtitling", in: Gambier, Yves/Caimi, Annamaria/Mariotti, Cristina (Hrsg.): Subtitles and Language Learning. Principles, strategies and practical experiences. Bern 2015, S. 149-173.

Tippelt, Jenny: Fatih Akins Film 'Solino' im Fremdsprachenunterricht. Ein Didaktisierungsvorschlag. München 2015.

Tonsern, Clemens: "Kulturelles Lernen mit fiktionalem Film", in: Fremdsprache Deutsch 2015, H. 52, S. 28-33.

Utri, Reinhold: "Das Medium Film als Element mit hohem interkulturellen Potenzial im DaF-Unterricht - am Beispiel der Filme 'Solino' und 'I love Vienna'", in: Lublin Studies in Modern Languages and Literature 39 (2015), Nr. 2, S. 154-178 (journals.umcs.pl/lsmll/index).

Vernal Schmidt, Janina: "Kulturwissenschaftliche Zugänge zu Filmanalysen. Ein Beitrag zum Spanischunterricht der Sekundarstufe II", in: Küster, Lutz/Lütge, Christiane/Wieland, Katharina (Hrsg.): Literarisch-ästhetisches Lernen im Fremdsprachenunterricht. Theorie - Empirie - Unterrichtsperspektiven. Frankfurt a. M. 2015, S. 143-162.

Wagner, Sebastian: "A miserable Irish Catholic childhood. 'Angela's Ashes': Alan Parkers Verfilmung von Frank McCourts Memoiren", in: Praxis Englisch 2015, H. 2, S. 34-38.

Wagner, Sebastian: "'The Pursuit of Happyness'. Kann Geld glücklich machen?", in: Praxis Englisch 2015, H. 3, S. 34-38.

Wagner, Sebastian: "Der Weihnachtsfrieden 1914. Merry Christmas. We not shoot, you not shoot", in: Praxis Englisch 2015, H. 6, S. 39-43.

Welke, Tina/Faistauer, Renate (Hrsg.): Film im DaF/DaZ-Unterricht. Beiträge der XV. IDT Bozen. Wien 2015. U.a. sind folgende Artikel enthalten: "Filmbildung im deutsch- und im DaF-didaktischen Handlungsfeld. Eine kontrastive Perspektive" (Natalia Hahn); "Filmische Rollen- und Figurenanalyse und ihr Einsatz im DaF/DaZ-Unterricht (Doris Schöps); "DEFA-Filme im kulturwissenschaftlichen Unterricht Deutsch als Fremdsprache" (Susanne Scharnowski); "Literaturverfilmung im DaF-Unterricht. Ein Plädoyer für mehr Literatur im Film und mehr Film in der Literatur" (Clemens Tonsern); "Märchenfilme im Unterricht Deutsch als Fremdsprache" (Andrea Serdinsky); "Möglichkeiten des Einsatzes von filmischem Material. Filmvergleich im Unterricht" (Dieter Hermann Schmitz); "Bilder im Kopf verändern - Indirekter Landeskundeunterricht mittels österreichischer Filme am Beispiel eines Filmprojekts im Deutsch-als-Fremdsprache-Unterricht in Indien" (Agnes Bakalarz-Zákos); "Der Einsatz von Film im studienbegleitenden Deutschunterricht für zukünftige Juristen" (Elena Tschudinowa); "Film und sein Einsatz im Unterricht Deutsch als Fremdsprache auf der Primarstufe" (Tatjana Lubej); "Drehort Berlin - Filmanalyse und 'Filmproduktion' in deutsch-französischen Begegnungsseminaren" (Manfred Zamzow).

Willis, Spencer A.: "Use of Authentic Film in a Secondary Spanish Classroom to Develop Language Ability and Cultural Knowledge", in: McCoy, Leah P. (Hrsg.): Wake Forest University. Studies in Teaching. 2015 Research Digest. Winston-Salem 2015, S. 115-120. ERIC Document ED559718 (eric.ed.gov/).

Wittek, Kathleen: "Zum Einsatz audiovisueller Materialien im Chinesischunterricht", in: Chinesischunterricht - CHUN 2015, H. 30, S. 84-92.

Würstl, Marlies: "Speak Like an Actor. Intonationsmuster mit Methoden des szenischen Spiels trainieren", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 2015, H. 134, S. 20-25.

Xu, Aizhen: Kreative Medienkompetenz für German Studies in China. Am Beispiel des Einsatzes von Filmen. München 2015.

Yaseen, Bilal Huri/Shakir, Hani: "Movie Effects on EFL Learners at Iraqi School in Kuala Lumpur", in: International Journal of Education and Literacy Studies 3 (2015), H. 3, S. 31-36.

Zhang, Shuang: "English Movies and English Learning in College", in: Overseas English 2015, H. 9, S. 231 u. 234.

Zieltjes, Nicolette/de Groot, Hendrikje/Smeding-Kurth, Beate: Film im interkulturellen Fremdsprachenunterricht. Eine praxisorientierte Filmdidaktik. Groningen/Koblenz 2015.

 

 

                                                      

Teil 1: 1970 bis 1991

Teil 2: 1992 bis 1999

Teil 3: 2000 bis 2003

Teil 4: 2004 bis 2006

Teil 5: 2007 bis 2008

Teil 6: 2009 bis 2011

Teil 7: 2012 bis 2013

Teil 9: 2016 bis 2017

Teil 10: 2018 bis 2019