Bibliografie 'Spielfilme im

Fremdsprachenunterricht'

Teil 10: 2018 bis 2019


Download als pdf-Datei: hier

2018

Teil 1: 1970 bis 1991

Teil 2: 1992 bis 1999

Teil 3: 2000 bis 2003

Teil 4: 2004 bis 2006

Teil 5: 2007 bis 2008

Teil 6: 2009 bis 2011

Teil 7: 2012 bis 2013

Teil 8: 2014 bis 2015

Teil 9: 2016 bis 2017

 

2018

Balukas, Colleen: "Exploring Controversy and Increasing Communication Skills. Film in the L2 Classroom", in: Foss, Julie A. (Hrsg.):  The Power of Language, The Power of People. Celebrating 50 Years. Selected Papers from the 2018 Central States Conference on the Teaching of Foreign Languages. Ashland 2018, S. 155-187.

Bellés-Calvera, Lucía/Bellés-Fortuño, Begoña: "Enhancing the writing competence in the Medicine classroom with online tools: Bombay TV", in: REDINE (Hrsg.): EDUNOVATIC 2017. Conference Proceedings. Eindhoven 2018, S. 280-286.

Bendall, Mark J.: "Film and Superheroes as a Pedagogic Tool", in: Domínguez Romero, Elena/Bobkina, Jelena/Stefanova, Svetlana (Hrsg.): Teaching Literature and Language Through Multimodal Texts. Hershey 2019, S. 22-34 (tatsächlich schon 2018 erschienen!).

Burger, Günter: "Was bewirkt der Einsatz von Spielfilmen im Fremdsprachenunterricht? Die empirische Forschung im Überblick", in: Info Daf - Informationen Deutsch als Fremdsprache 2018. Ahead-of-Print-Artikel online unter doi.org/10.1515/infodaf-2018-0078.

Ebrahimi, Raziyeh/Kargar, Ali Asghar/Zareian, Arash: "The Effect of Input-flood through Watching English Movies on Language Productive Skills", in: Journal of Applied Linguistics and Language Research 5 (2018), Nr. 2, S. 94-111 (www.jallr.com/index.php/JALLR).

Falkenhagen, Charlott/Schäfer, Stefanie: "The Importance of Being the First. Bürgerrechte und black womanhood im Film 'Hidden Figures' untersuchen", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 2018, H. 153, S. 45-47.

Fredershausen, Henning: "Diskrepanzen zwischen Hör- und Sehverstehenskompetenz beim Filmverstehen", in: Hispanorama 2018, H. 159, S. 80-87.

Hahn, Natalia: "Filmhefte für den DaF-Unterricht. Qualitätsstandards", in: Info DaF - Informationen Deutsch als Fremdsprache 45 (2018), S. 37-66.

Hekmati, Nargess/Ghahremani Ghajar, Sue-san/Navidinia, Hossein: "Movie-generated EFL writing. Discovering the act of writing through visual literacy practices", in: International Journal of Language Studies 12 (2018), H. 2, S. 51-64.

Herrero, Carmen/Escobar, Manuela: "A pedagogical model for integrating film education and audio description in foreign language acquisition", in: Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts 4 (2018), H. 1, S. 30-54.

Hirano, Junya/Matsumoto, Tomoko: "Bridging Grammar and Communication. Focusing on the Preposition 'Of'", in: STEM Journal 19 (2018), H. 2, S. 21-45.

Howell, Peter: "An Outline of an English Course Using James Bond", in: Hiroshima Studies in Language and Language Education 21 (2018), S. 99-110.

Ibáñez Moreno, Ana/Vermeulen, Anna: "The ARDELE Project. Audio Description as a Didactic Tool to Improve (Meta)linguistic Competence in Foreign Language Teaching and Learning", in: Díaz Cintas, Jorge/Nikolic, Kristijan (Hrsg.): Fast-Forwarding with Audiovisual Translation. Bristol 2018, S. 195-211.

Iranmanesh, Asma/Darani, Laya Heidari: "Effects of Movies and Gender on Learning English Idiomatic and Everyday Expressions among Iranian EFL Learners", in: Malaysian Online Journal of Educational Sciences 6 (2018), Nr. 3, S. 1-11 (mojes.um.edu.my/).

Isna, Nuzulul: "An Analysis of Tenses Usage in Animated Movie 'Up'. The relevance with 2013 curriculum for teaching EFL at junior high school in Indonesia", in: Englisia Journal 5 (2018), Nr. 2, S. 51-65 (jurnal.ar-raniry.ac.id/index.php/englisia/index).

John, Divya: "Learning LSRW Skills through Active Student-Involvement. Screening an Edited Film", in: Teaching English with Technology 18 (2018), Nr. 2, S. 115-128 (www.tewtjournal.org/).

Jones, Roger Dale: "Fan(tasy) Fiction. Kreatives Schreiben: Eigene Harry Potter-Geschichten erfinden", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 2018, H. 151, S. 26-31.

Kalicanin, Milena: "Controversy in the Classroom. The Case of 'Trainspotting'", in: Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes 6 (2018), H. 1, S. 43-51.

Kim, SoHee: "Improving Low-Proficiency Korean EFL Learners' Speaking Skills Using Two Different Modes of Movie Clips. A Media Literacy Perspective", in: STEM Journal 19 (2018), H. 1, S. 129-151.

Lay, Tristan: "Filmästhetik als Potential medienkultureller Bildung. Cate Shortlands Spielfilm 'Lore' im fremdsprachlichen Deutschunterricht", in: Info DaF - Informationen Deutsch als Fremdsprache 45 (2018), S. 80-96.

Lidawan, Marvin Wacnag/Gabayno Jr., Joaquin Gaciles: "Underpinning Film Elements' Pedagogical Feasibilities for Creative Writing", in: European Journal of Education Studies 4 (2018), Nr. 2, S. 221-246 (oapub.org/edu/index.php/ejes/index).

Luo, Ling: "Applying Film in Teaching Chinese to Enhance Culture and Language Learning", in: Journal of Chinese Teaching and Research in the U.S. 2018, S. 124-132.

Mu, Huaiyu: "A Study on English Acquisition from the Perspective of the Multimodal Theory", in: Theory and Practice in Language Studies 8 (2018), S. 618-622.

Paran, Amos/Duncan, Sam: "Snapshots of Reality. How Teachers Use Film in the Language and Literature Classroom", in: Domínguez Romero, Elena/Bobkina, Jelena/Stefanova, Svetlana (Hrsg.): Teaching Literature and Language Through Multimodal Texts. Hershey 2019, S. 1-21 (tatsächlich schon 2018 erschienen!).

Ritzenhofen, Ute: "From Eisenhower to Obama. Amerikanische Geschichte im Spielfilm 'The Butler'", in: Englisch betrifft uns 2018, H. 1, S. 21-26.

Ryu, Do Hyung: "Suggestion for an Innovative Way of Attracting EFL College-Level Students in Korea Using Transmedia Storytelling", in: STEM Journal 19 (2018), H. 2, S. 47-64.

Seeger, Isabella: "Enhancing Classroom Authenticity, Motivation, and Learner Autonomy Through Multimodal EFL Projects", in: Domínguez Romero, Elena/Bobkina, Jelena/Stefanova, Svetlana (Hrsg.): Teaching Literature and Language Through Multimodal Texts. Hershey 2019, S. 215-236 (tatsächlich schon 2018 erschienen!).

Shevchenko, M.: "Analysis of the Influence of Authentic English Videos on Technical Students' Memorization and Subsequent Recall of the English Lexis", in: Science and Education a New Dimension 2018, H. 155, S. 49-53.

Sousa, Bill Bob Adonis Arinos Lima e: "O uso de filmes legendados no ensino e aprendizagem de língua estrangeira. Aquisição vocabular em língua inglesa", in: Revista Brasileira de Linguística Aplicada 18 (2018), S. 79-107.

Thévenon, Marie: "Using Science Fiction as a Teaching Tool in ESP Classes for Science Students", in: ILCEA 2018, H. 31 (journals.openedition.org/ilcea/).

Wang, Tianyu/Yu, Gaofeng: "English Film Appreciation from the Perspective of Cross Cultural Communication", in: Theory and Practice in Language Studies 8 (2018), S. 681-685.

Witzenberger, Juliane: "Do the Stars Gaze Back? Die Suche einer fiktiven Figur nach Sinn und Identität begleiten", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 2018, H. 151, S. 20-25.

Xavier, Larissa Pinheiro: "Recursos audiovisuais nas aulas de espanhol como língua estrangeira. Uma experiência realizada com alunos do IFPB-Cajazeiras", in: Pesquisas em Discurso Pedagógico 2018, Nr 1 (www.maxwell.vrac.puc-rio.br/rev_pdpe.php).

Zhou, Wen-hua: "The Implication of Visual Media in Foreign Language Teaching and Learning. Take Chinese as an Example", in: US-China Foreign Language 16 (2018), S. 212-217.

 

                                                   

Teil 1: 1970 bis 1991

Teil 2: 1992 bis 1999

Teil 3: 2000 bis 2003

Teil 4: 2004 bis 2006

Teil 5: 2007 bis 2008

Teil 6: 2009 bis 2011

Teil 7: 2012 bis 2013

Teil 8: 2014 bis 2015

Teil 9: 2016 bis 2017