Bibliografie 'Spielfilme im
Fremdsprachenunterricht'
Teil 4: 2004 bis 2006
Álvarez Valadés, Josefa/Gómez Sacristán, María Luisa: "El cine en la clase de ELE: 'El hijo de la novia'", in: Revista redELE 2004, Nr. 1.
Angelino, Maddalena: Quaderni di cinema italiano per stranieri: Il Gattopardo. Perugia 2004.
Bayon, Victor: "Exploiting Films and Multiple Subtitles Interaction for Casual Foreign Language Learning in the Living Room", in: Rauterberg, Matthias (Hrsg.): Entertainment Computing - ICEC 2004. Berlin 2004, S. 235-240.
Begotti, Paola/Serragiotto, Graziano/Torresan, Paolo: Quaderni di cinema italiano per stranieri: Mediterraneo. Perugia 2004.
Benucci, Antonella/Gennai, Caterina: "Il parlato cinematografico e la didattica dell'italiano (a stranieri). Scale e livelli di comprensione", in: Leoni, Federico Albano/Cutugno, Francesco/Pettorino, Massimo/Savy, Renata (Hrsg.): Il parlato italiano. Atti del convegno nazionale di Napoli 13-15 febbraio 2003. Napoli 2004 (CD-ROM).
Bleicher, Thomas: "Filmlesefähigkeit. Zur wechselseitigen Erhellung des Kultur- und Filmverständnisses im Bereich Deutsch als Fremdsprache", in: Jahrbuch Deutsch als Fremdsprache 30 (2004), S. 273-283.
Blell, Gabriele/Lütge, Christiane: "Sehen, Hören, Verstehen und Handeln. Filme im Fremdsprachenunterricht", in: Praxis Fremdsprachenunterricht 1 (2004), S. 402-405 u. 430.
Boisson-Zaric, Valérie: "'L'Auberge espagnole'", in: Le Français dans le monde 2004, H. 336, S. 90-91.
Boku, Mariko: "Cognitive-psychological approach to inference from silence. Using movie scenes in EFL education", in: STEM Journal 5 (2004), H. 1, S. 21-40.
Boku, Mariko: "Pragmatic Instruction Based on Noticing Hypothesis Through Comparison of Movie Scenes", in: Teaching English through Movies - ATEM Journal 9 (2004), S. 45-58.
Borra, Antonello/Pausini, Cristina: Italian Through Film. A Text for Italian Courses. New Haven 2004.
Brandimonte, Giovanni: "El soporte audiovisual en la clase de E/LE. El cine y la televisión", in: Perdiguero, Hermógenes/Álvarez, Antonio (Hrsg.): Medios de comunicación y enseñanza del español como lengua extranjera. Actas del XIV congreso internacional de ASELE. Burgos 2004, S. 870-881.
Bredella, Lothar: "'Bend It Like Beckham'. Überlegungen zu einer rezeptionsästhetischen Filmdidaktik", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 38 (2004), H. 68, S. 28-32.
Bruck, Peter: "Endzeitfantasien und Illusionsspiele. 'The Matrix' im Englischunterricht der Sekundarstufe II", in: Praxis Fremdsprachenunterricht 1 (2004), S. 426-430.
Burwitz-Melzer, Eva: "'Ice Age'. Ein Zeichentrickfilm in der Sekundarstufe I", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 38 (2004), H. 68, S. 14-19.
Chenevois, Marie-Noëlle: "Interactive film study in the classroom. 'Manon des Sources'", in: Francophonie 2004, H. 29, S. 13-20.
Conditto, Kerri: Cinéphile: Les Visiteurs. Newburyport 2004.
Cruz, Décio Torres: "O cinema como linguagem pedagógica/ideológica para o ensino de línguas estrangeiras: (re)descobrindo a cultura do outro", in: Mota, Kátia/Scheyerl, Denise (Hrsg.): Recortes Interculturais na Sala de Aula de Línguas Estrangeiras. Salvador 2004, S. 143-172.
D'Alessio, Germana/Marbach, Beatrice/Saurer, Martin: 'Emil und die Detektive'. Arbeitsmaterialien für den Unterricht. Manno 2004.
D'Alessio, Germana/Marbach, Beatrice/Saurer, Martin: 'Good bye, Lenin'. Arbeitsmaterialien für den Unterricht. Manno 2004.
D'Alessio, Germana/Marbach, Beatrice/Saurer, Martin: 'Im Juli'. Arbeitsmaterialien für den Unterricht. Manno 2004.
D'Alessio, Germana/Marbach, Beatrice/Saurer, Martin: 'Jenseits der Stille'. Arbeitsmaterialien für den Unterricht. Manno 2004.
D'Alessio, Germana/Marbach, Beatrice/Saurer, Martin: 'Kurz und schmerzlos'. Arbeitsmaterialien für den Unterricht. Manno 2004.
D'Alessio, Germana/Marbach, Beatrice/Saurer, Martin: 'Lola rennt'. Arbeitsmaterialien für den Unterricht. Manno 2004.
D'Alessio, Germana/Marbach, Beatrice/Saurer, Martin: 'Das Wunder von Bern'. Arbeitsmaterialien für den Unterricht. Manno 2004.
De Pablos Ortega, Carlos: "La construcción del componente cultural en la clase de E/LE. Propuesta didáctica a través del cine de Pedro Almodóvar", in: Frecuencia L 2004, H. 27, S. 18-21.
Diehr, Bärbel: "Brit-Asian films und interkulturelles Lernen auf der Sekundarstufe I. They go together like 'dal and chapatties'", in: Englisch 39 (2004), S. 81-86.
Ecke, Peter: "DEFA-Märchenfilme zur Vermittlung von Deutsch als Fremdsprache", in: Die Unterrichtspraxis - Teaching German 37 (2004), H. 1, S. 43-52.
Eilers-Bierbaum, Christiane: "México ayer y hoy", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Spanisch 2 (2004), H. 7, S. 14-17.
Fäcke, Christiane: "Zwischen Joe Dassin und Cheb Khaled. Mehdi Charefs Blick auf Frankreich im Französischunterricht", in: Neusprachliche Mitteilungen aus Wissenschaft und Praxis 57 (2004), S. 80-85.
Floquet, Pierre: "De 'Scanners' à 'The Killers': modes d'emploi vers une 'Culture de l'ingénieur'", in: Les Langues Modernes 98 (2004), H. 3, S. 26-34.
Flórez, Martha: "Estrategias para desarrollar diferentes tipos de textos a través de las películas", in: Revista redELE 2004, Nr. 1.
Fox, Timothy R.: "Simple Cinema, Complex Conversations. How Passive Viewing Encourages Active Dialogue", in: Hwa Kang Journal of TEFL 10 (2004), S. 131-150.
Frenken, Wiltrud/Luz, Angela/Prischtt, Brigitte: Thunderheart - Exploring Native America. Unterrichtsmodell. Paderborn 2004.
Fumagalli, Francesca: "Il cinema a servizio della lingua straniera", in: LEND - Lingua e nuova didattica 33 (2004), H. 4, S. 51-55.
Gillis-Furutaka, Amanda: "What's in a Film? Teaching British Culture Through British Films Focusing on 'The Crying Game'", in: Acta humanistica et scientifica Universitatis Sangio Kyotiensis, Humanities series 31 (2004), H. 3, S. 159-174.
Gómez Acuña, Beatriz: "La enseñanza del cine en la clase de español. Relación entre el texto literario y su adaptación cinematográfica", in: Saz, Sara M. (Hrsg.): Actas del XXXVIII Congreso Internacional de la Asociación Europea de Profesores de Español. Madrid 2004, S. 153-155.
Goto, Reiko/Pappler, Debra: "Effective Methods for Teaching English Using Video to Shibaura Institute of Technology Students, Part 2", in: Research Reports of Shibaura Institute of Technology, Social Sciences and Humanities 38 (2004), H. 2, S. 73-78.
Grau, Maike: "Indien im Film. 'Monsoon Wedding'", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 38 (2004), H. 68, S. 34-39.
Groger, Kenneth: "Teaching English through Movies", in: Jinbun ronshu (Shizuoka Daigaku) - Studies in Humanities (Shizuoka University) 55 (2004), H. 1, S. 151-154.
Guijarro Ojeda, Juan Ramón: "Cine y otredad en ELT. Educar a través de las voces silenciadas de 'Billy Elliot'", in: Odisea 5 (2004), S. 81-94.
Gymnich, Marion: "A commitment phobic, a 12-year-old, and a dead duck. 'About a Boy'", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 38 (2004), H. 68, S. 20-26.
Hamada, Mayumi/Akimoto, Hiromi: "Using DVD Movie Segments for Lower-Level Students", in: Swanson, Malcolm/Hill, Kent (Hrsg.): On JALT2003. Keeping Current in Language Education. Tokyo 2004, S. 644-647.
Hernandez, Sylvia Sepulveda: The Effects of Video and Captioned Text and the Influence of Verbal and Spatial Abilities on Second Language Listening Comprehension in a Multimedia Learning Environment. Ph.D. Thesis, New York University 2004.
Humphries, Simon/Takeuchi, Haruki: "Collaborative group essays based on a DVD", in: The Language Teacher 28 (2004), H. 3, S. 27-28.
Ishihara, Noriko/Chi, Julie C.: "Authentic Video in the Beginning ESOL Classroom. Using a Full-Length Feature Film for Listening and Speaking Strategy Practice", in: English Teaching Forum 42 (2004), H. 1, S. 30-35.
Katchen, Johanna E.: "Shrek for Homework - On-line" 2004. (mx.nthu.edu.tw/~katchen/professional/Shrek%20for%20Homework--On-line.pdf).
Krueger, Cheryl: "Humanizing Language Courses with Technology, Songs, and Film", in: Lomicka, Lara/Cooke-Plagwitz, Jessamine (Hrsg.): Teaching with Technology. Boston 2004, S. 56-64.
Kusumarasdyati: "Listening, Viewing and Imagination. Movies in EFL Classes", in: Proceedings of the 2nd International Conference on Imagination and Education. Vancouver 2004.
Laackmann, Saskia: "¡Estoy flipando, tía! - Jugendsprache im Spanischunterricht", in: Hispanorama 2004, H. 105, S. 58-61.
Lancien, Thierry: De la vidéo à Internet. 80 activités thématiques. Paris 2004, S. 55-72.
Leitzke-Ungerer, Eva: "Mehrsprachigkeitsdidaktische Arbeit mit dem Spielfilm 'L'auberge espagnole'", in: Praxis Fremdsprachenunterricht 1 (2004), S. 436-438 u. 443-445.
Levécor, Agnès: "Exploitation d'un extrait de film en classe hétérogène de portugais", in: Les Langues Modernes 98 (2004), H. 3, S. 21-25.
Luo, Jia-Jen: Using DVD Films to Enhance College Freshmen's English Listening Comprehension and Motivation. Master's Thesis, National Tsinghua University, Tsinghua 2004.
Maddoli, Cristina: L'italiano al cinema. Perugia 2004.
Mühlmann, Horst: "Selbständiges Lernen am Beispiel einer Filmanalyse. 'Erin Brockovich' - a true story", in: Praxis Fremdsprachenunterricht 1 (2004), S. 421-425.
Munby, Ian: "Project: The five-minute movie sequence", in: The Language Teacher 28 (2004), H. 3.
Münchow, Sabine: "Amélie Poulain. Et que faire après avoir vu le film?", in: Münchow, Sabine (Hrsg.): Computer, Internet & Co. im Französischunterricht. Berlin 2004, S. 118-120.
Plow, Geoffrey: "Teaching 'Good Bye Lenin!' in the UK", in: Deutsch: Lehren und Lernen 2004, H. 30, S. 6-11.
Rice, Anne-Christine: Ciné-Module: Jean de Florette. Newburyport 2004.
Rice, Anne-Christine: Ciné-Module: Manon des Sources. Newburyport 2004.
Rings, Guido: "Gebrochene Dominanz. Kapitalismuskritik und Ansätze zu deren Vermittlung in 'Lola Rennt' und 'Amélie'", in: Fremdsprachen und Hochschule 2004, H. 72, S. 83-107.
Schiffler, Ludger: "Durch Roman-Verfilmung zum Lesen motivieren und zum Literaturverständnis erziehen am Beispiel des Romans 'Fanfan' von Alexandre Jardin", in: Neusprachliche Mitteilungen aus Wissenschaft und Praxis 57 (2004), S. 26-32.
Seidl, Monika: "Kommissar Rex Meets Mr Darcy. Pedagogical Approaches to Visualising the Past and Literary Classics", in: Voigts-Virchow, Eckart (Hrsg.): Janespotting and Beyond. British Heritage Retrovisions since the Mid-1990s. Tübingen 2004, S. 183-197.
Shimizu, Takako: "Using the Movie 'Back to the Future' for English Teaching", in: Bulletin of Nippon Bunri University 32 (2004), H. 2, S. 60-66.
Singerman, Alan: Apprentissage du cinéma français. Newburyport 2004.
Sousa, Reijane Viana de: "O uso de legenda oculta (closed caption) e a tradução de filmes. Uma atividade prática, dinâmica e criativa", in: Revista Desempenho 3 (2004), S. 51-63.
Stavoy, Joseph A.: "Using Films in University Foreign Language Classes. A Materials Development Project", in: Journal of Humanities and Social Sciences (Nagoya City University) 16 (2004), S. 105-121.
Stewart, Melissa A./Pertusa, Inmaculada: "Gains to Language Learners from Viewing Target Language Closed-Captioned Films", in: Foreign Language Annals 37 (2004), S. 438-447.
Surkamp, Carola: "Teaching Films. Von der Filmanalyse zu handlungs- und prozessorientierten Formen der filmischen Textarbeit", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 38 (2004), H. 68, S. 2-11.
Surkamp, Carola: "Spielfilme im fremdsprachlichen Literaturunterricht. Beitrag zu einer kulturwissenschaftlichen Filmdidaktik", in: Bredella, Lothar/Delanoy, Werner/Surkamp, Carola (Hrsg.): Literaturdidaktik im Dialog. Tübingen 2004, S. 239-267.
Surkamp, Carola: "A Plea for Varied Readings. Teaching British Heritage Films to German Students", in: Voigts-Virchow, Eckart (Hrsg.): Janespotting and Beyond. British Heritage Retrovisions since the Mid-1990s. Tübingen 2004, S. 167-181.
Tatsuki, Donna: "Constructing a film corpus for pragmatics research. Stage one - an internet poll", in: Kobe Gaidai Ronso - Kobe City University Journal 55 (2004), H. 3, S. 69-78.
Tepe, Thomas (Hrsg.): Filmanalyse. Vorschläge für Klausuren und Klassenarbeiten. Stuttgart 2004.
Torresan, Paolo: Quaderni di cinema italiano per stranieri: Le notti di Cabiria. Perugia 2004.
Torresan, Paolo/Pauletto, Franco: Quaderni di cinema italiano per stranieri: La strada. Perugia 2004.
Tsuda, Akiko: "EFL Activities for Integrated Skills Through Movies and Their Original Books", in: STEM Journal 5 (2004), H. 1, S. 149-156.
Turner-Hill, Bärbel: "Using authentic films with beginners in the EFL classroom", in: Englisch 39 (2004), S. 91-102.
Vermeulen, Anna: "La traducción audiovisual en la enseñanza de idiomas", in: de Antonio, V. u.a. (Hrsg.): Español para Fines Específicos. Actas del II Congreso Internacional de Español para Fines Específicos. Madrid 2004, S. 159-168.
Yamamoto, Junko/Okura, Takaaki: "Use of Movie Materials Presented Through a Multimedia Learning Environment for English for Specific Purposes", in: Annual Report of JACET-SIG on ESP 6 (2004), S. 17-23.
Yano, Jun: "Using Movie English as an Authentic EFL Teaching Material for University Students", in: Bulletin of the Faculty of Education, Shizuoka University, Kyoka Kyoiku Series 35 (2004), S. 241-246.
Zhang, Wuping: "Movies - Better Way to Develop Learners' Motivation", in: Sino-US English Teaching 1 (2004), No. 4, S. 54-57.
Zerweck, Bruno: "Filmanalyse und cultural studies. US-Kulturthemen in 'The Big Lebowski' und amerikanischen Vietnamfilmen", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 38 (2004), H. 68, S. 40-48.
Zinn, Gesa: "Bridging the Gap between Upper-Division Writing and German Studies Courses with Katja von Garnier's 'Bandits'", in: Die Unterrichtspraxis - Teaching German 37 (2004), H. 2, S. 117-131.
Alvarez, Josefa: "La familia española y la expresión de la orden en unas escenas de 'El Bola'", in: Hispanorama 2005, H. 110, S. 28-33.
Amino, Chiyomi: "Student Evaluation of Movies. What Students Can Acquire", in: Teaching English through Movies - ATEM Journal 10 (2005), S. 52-53.
Anadón Pérez, María José: "Pícaros: propuesta didáctica para un curso de perfeccionamiento de español como lengua extranjera", in: Revista redELE 2005, Nr. 4.
Anslinger, Patricia/van Els, Gisa: Bend it Like Beckham. Unterrichtsmodell. Paderborn 2005.
Bird, Stephen A.: "Language Learning Edutainment. Mixing Motives in Digital Resources", in: RELC Journal 36 (2005), S. 311-339.
Blondel, Éliane: "Dialogues de films de fiction et recherche d'authenticité", in: Cicurel, Francine/Bigot, Violaine (Hrsg.): Les interactions en classe de langue. Paris 2005, S. 133-141.
Boisson-Zaric, Valérie: "'Tanguy' d'Étienne Chatiliez", in: Le Français dans de monde 2005, H. 338, S. 78.
Bosch, Hilde: "Spielfilm(sequenzen) im Englischunterricht", in: Englisch 40 (2005), H. 3, S. 28-34.
Carracedo Manzanera, Celia: "El cine, un recurso didáctico. Dossier 'El hijo de la novia'", in: Revista redELE 2005, Nr 5.
Carter, Peter/Miyauchi, Hina: "'Sounding Harry Out'. Socio-cultural Aspects of Teaching English through Movies", in: Teaching English through Movies - ATEM Journal 10 (2005), S. 29-38.
Cepollaro, Amelia: Quaderni di cinema italiano per stranieri: Pinocchio. Perugia 2005.
Cervantes, Raoul: "Film as a Rich Environment for Language Learning", in: English Review (Momoyama Gakuin University) 19 (2005), S. 59-78.
Chagas, Rita Maria Fonseca Matos: Cinema em sala: os filmes como recursos didáticos para a aula de leitura em LE. Dissertação de Mestrado, Universidade Federal de Uberlândia 2005.
Chen, Liang/Oller, John W., Jr.: "Indexical Relations and Sound Motion Pictures in L2 Curricula. The Dynamic Role of the Teacher", in: Canadian Modern Language Review 62 (2005), S. 263-284.
Chen, Li-Jung: "Blending Video Films with Novels to Enhance EFL College Students' English Communicative Competence. From the Views of Cognitive Learning and Communicative Language Teaching", in: Journal of Cheng Shiu University 18 (2005), S. 229-242.
Clouet, Richard: "Estrategia y propuestas para promover y practicar la escritura creativa en una clase de inglés para traductores", in: Ramírez Martínez, Jesús (Hrsg.): Actas del IX Simposio Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. La Lengua Escrita. Barcelona 2005, S. 289-296.
Conboy, Simone: "'Crazy' - the novel by Benjamin Lebert and the film by Hans-Christian Schmid. Developing maturity match in A level pedagogy", in: Deutsch: Lehren und Lernen 2005, H. 32, S. 12-19.
Conditto, Kerri: Cinéphile: Les Triplettes de Belleville. Newburyport 2005.
Cortés Bueno, Esther: "Introducción al cine. Otra forma más de aprender español", in: Frecuencia L 2005, H. 28, S. 23-28.
Couto Cantero, Pilar: "La aplicación didáctica de los textos narrativos, teatrales y fílmicos a la enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras", in: Luengo González, Ma. Rosa/de la Maya Retamar, Guadalupe/Gutiérrez Esteban, Prudencia (Hrsg.): Actas del VIII Simposio Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Badajoz 2005.
Daugherty, Cynthia: "Something to Write about. Movies as Materials for Beginning Academic Writing", in: STEM Journal 6 (2005), H. 2, S. 211-232.
Domínguez, Eduardo/Escalante, Alba: "Propuesta para una unidad didáctica. Integración de la literatura y el cine en el aula de ELE", in: Benítez Pérez, Pedro (Hrsg.): Actas del II Simposio internacional José Carlos Lisboa de didáctica del español como lengua extranjera. Instituto Cervantes de Río de Janeiro 2005, S. 215-221.
Forgacs, David/Puntil, Donata/Tamponi, Anna Rita: "Cinema e televisione nella didattica", in: Lepschy, Anna Laura/Tamponi, Anna Rita (Hrsg.): Prospettive sull'Italiano come Lingua Straniera. Perugia 2005, S. 173-177.
García Adánez, Isabel: "La enseñanza de historia cultural a través del cine en clase E/LE", in: Hispanorama 2005, H. 110, S. 20-23.
Garofalo, Piero/Selisca, Daniela: Ciak...si parla italiano. Cinema for Italian Conversation. Newburyport 2005.
Gimeno Ugalde, Esther: "El filme en el aula de E/LE", in: Hispanorama 2005, H. 110, S. 23-27.
Godsall-Myers, Jean E./Wienroeder-Skinner, Dagmar A.: "Humor im deutschen Film? Kein Oxymoron in 'Good Bye Lenin!' und 'Sonnenallee'. Vorschläge für den DaF-Unterricht auf der Mittel- und Oberstufe", in: Die Unterrichtspraxis - Teaching German 38 (2005), H. 2, S. 143-155.
Goodwin, Douglas: "Film and ELT. Some Considerations and Techniques for the Classroom", in: MEXTESOL Journal 29 (2005), H. 1, S. 67-79.
Groschwald, Michael: About a Boy. Unterrichtsmodell. Paderborn 2005.
Groß, Klaus-Dieter: "'The Death of Klinghoffer'. Eine Terrorismus-Oper im Unterricht", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 39 (2005), H. 74, S. 40-43.
Guse, Anette: "Film als Rede- und Schreibanlass. Zum Einsatz von Filmsequenzen im Deutschunterricht", in: Forum Deutsch 14 (2005), S. 20-24.
Hermoso Gómez, Bettina: "¡Una de cine! El cine como acercamiento a los problemas sociales: 'Te doy mis ojos'", in: Revista redELE 2005, Nr. 4.
Hermoso Gómez, Bettina: "Explotación didáctica de la película 'Te doy mis ojos' de Icíar Bollaín", in: Frecuencia L 2005, H. 29, S. 23-25.
Hildebrand, Jens: A Lesson in Movies. Köln 2005.
Hütten, Madeleine/Spaeth-Goes, Judith: "'L'Auberge espagnole'. Ein Film von Cédric Klapisch in der Kursstufe", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Französisch 39 (2005), H. 74/75, S. 68-71.
Kadoyama, Teruhiko: "A Comparative Study of Two Film-Based Teaching Models. How the Differences Affected Learners' Listening Ability", in: JACET Bulletin 2005, H. 41, S. 61-74.
Kadoyama, Teruhiko: "Film-based Materials in Senior High School English Textbooks", in: ARELE - Annual Review of English Language Education in Japan 16 (2005), S. 211-220.
Karita, Masakazu: "Some Effects of Using an English-Captioned Film on Non-English Majors in EFL Classrooms", in: Journal of the College of Foreign Languages, Himaji Dokkyo University 18 (2005), S. 155-175.
Kashper, Mara/Kagan, Olga/Morozova, Yuliya: Cinema for Russian Conversation. Band 1 und 2, Newburyport 2005.
Kato, Akiko: "English Language Teaching and the Use of Feature Films Based on Literary Works", in: Nanzan Studies in English Language and Literature 29 (2005), S. 1-18.
Keeler, Farrah D. B.: Developing an Electronic Film Review for 'October Sky'. Master's Thesis, Brigham Young University, 2005.
Kite, Yuriko/Tatsuki, Donna: "Remedial Interactions in Film", in: Tatsuki, Donna (Hrsg.): Pragmatics in Language Learning, Theory, & Practice. Tokyo 2005, S. 99-117.
Kusumarasdyati: "Incorporating Culture into Listening Comprehension through Presentation of Movies", in: TEFLIN Journal 16 (2005), Nr. 1.
Lancien, Thierry: "La rencontre du cinéma et du numérique", in: Le Français dans le monde 2005, H. 341, S. 23-26.
Laura, Francesca: "'Io non ho paura'. Usare i film senza timori", in: Studi d'italianistica nell'Africa australe 18 (2005), H. 2, S. 144-172.
Lay, Jacqueline: "A Handout for the Movie 'The Emperor's Club'", in: Internet TESL Journal 11 (2005), Nr. 8.
Lee Zoreda, Margaret: "Teaching Film, Culture, and Language. An Advanced English Course in Mexico", in: Interdisciplinary Humanities 22 (2005), H. 2, S. 61-72.
Leibrandt, Isabella: "Alltagskultur zusammen mit Emil erleben. Ein Erfahrungsbericht und theoretische Überlegungen zur Vermittlung interkulturellen Lernens durch Film und Literatur", in: mAGAzin - Revista de Germanística Intercultural 16 (2005), S. 30-33.
Li, Hua: "Playing Film Characters Dramatically Improves Students' Speaking Performances", in: Proceedings of the CATESOL State Conference 2005. Rocklin 2005.
Liu, Katrina: "A Case Study on Using English Language Movies in Teaching English as Foreign Language Experiences", in: Kommers, Piet/Richards, Griff (Hrsg.): Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications 2005. Chesapeake, VA 2005, S. 52-58.
Lütge, Christiane: "Reality versus illusion - science fiction films in the English language classroom", in: Blell, Gabriele/Kupertz, Rita (Hrsg.): Fremdsprachenlernen zwischen Medienverwahrlosung und Medienkompetenz. Beiträge zu einer kritisch-reflektierenden Mediendidaktik. Frankfurt/M. 2005, S. 151-162.
Maeda, Joyce/Naoumi, Evelyn: "Vocabulary Development Using a Questionnaire", in: Bradford-Watts, Kim/Ikeguchi, Cecilia/Swanson, Malcolm (Hrsg.): On JALT2004. Language Learning for Life. Tokyo 2005, S. 732-742.
Matsuzaki-Carreira, Junko: "Discovering the magic of Harry Potter. Adapting the Drama Method in an EFL Class for upper grade primary students", in: Lifelong Learning. Proceedings of the 4th Annual JALT Pan-SIG Conference. Tokyo 2005, S. 10-18.
Mena Delgado, María Isabel: "'Mar adentro' - una propuesta didáctica en la clase de ELE", in: Revista redELE 2005, Nr. 4.
Millán, Yolanda: La séquence filmique en classe d'espagnol LV2. Un outil pédagogique. Mémoire professionnel IUFM, Université de Bourgogne, Dijon 2005.
Mishan, Freda: Designing Authenticity into Language Learning Materials. Bristol 2005, S. 216-240.
Miura, Hiroko: "Use of a Movie for Students in Architecture Department", in: Teaching English through Movies - ATEM Journal 10 (2005), S. 67-68.
Mrowa-Hopkins, Colette/Strambi, Antonella: "How angry can you be in French and Italian? Integrating research and teaching for the development of pragmatic competence in L2 classrooms", in: FULGOR - Flinders University Languages Group Online Review 2 (2004/05), Nr. 2.
Mu, Aili/Zhang, De: "Teaching Chinese Films with Digitalized Modules in WebCT", in: Journal of the Chinese Language Teachers Association 40 (2005), H. 3, S. 29-47.
Ng, Stacey Wai Chuen: "The Role of Film in ELT. A Case Study of a Hong Kong Classroom", in: Asian Journal of English Language Teaching 15 (2005), S. 69-93.
Nicoletto, Meris: "Potenzialità didattiche del cinema e della fiction televisiva attraverso un esempio pratico. 'La meglio gioventù' di Marco Tullio Giordana", in: itals - Didattica e linguistica dell'italiano come lingua straniera 3 (2005), H. 9, S. 43-65.
Nold, Günter/Steffenhagen, Anika: "Have you met Miss Jones? - Eine authentische Begegnung mit Literatur und Film im Fremdsprachenunterricht", in: Müller-Hartmann, Andreas/Schocker-v. Ditfurth, Marita (Hrsg.): Aufgabenorientierung im Fremdsprachenunterricht. Task-Based Language Learning and Teaching. Festschrift für Michael K. Legutke. Tübingen 2005, S. 257-273.
Oestreich, Tina Marie Deveny: Exploring the Use of Anchored Instruction in Intermediate Level German Foreign Language Education. Ph.D. Thesis, University of Texas, Austin 2005.
Ogan, Amy/Aleven, Vincent/Jones, Christopher: "Improving Intercultural Competence by Predicting in French Film", in: Richards, Griff (Hrsg.): Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Goverment, Healthcare, and Higher Education (ELEARN) 2005. Chesapeake, VA 2005, S. 3101-3106.
Pegrum, Mark/Hartley, Linda/Wechtler, Veronique: "Contemporary Cinema in Language Learning. From Linguistic Input to Intercultural Insight", in: Language Learning Journal 2005, H. 32, S. 55-62.
Real, Willi: "The Film Version of Margaret Atwood's 'The Handmaid's Tale' in Foreign Language Teaching", 2005 (www.heliweb.de/telic/atwoodfil.htm).
Rey, Jean-Noël: "Lecture de film, mode d'emploi", in: Le Français dans le monde 2005, H. 341, S. 28-30.
Rice, Anne-Christine: Ciné-Module: Cyrano de Bergerac. Newburyport 2005.
Schumann, Adelheid: "Interkulturelle Mediendidaktik am Beispiel von 'L'Auberge Espagnole'", in: Felten, Uta/Lommel, Michael/Maurer Queipo, Isabel/Rissler-Pipka, Nanette/Wild, Gerhard (Hrsg.): 'Esta locura por los sueños'. Traumdiskurs und Intermedialität in der romanischen Literatur- und Mediengeschichte. Heidelberg 2005, S. 363-373.
Shimizu, Takako: "A Methodology of Using Movies to Teach English. A Case of the Movie 'Back to the Future'", in: STEM Journal 6 (2005), H. 1, S. 209-220.
Sung, Jee-Hee: "Designing an Effective Collocational Syllabus Using Movies". in: STEM Journal 6 (2005), H. 1, S. 3-17.
Surkamp, Carola: "Literaturverfilmung einmal anders. Aufgabenorientiertes Lernen mit Stephen Daldry's 'The Hours'", in: Müller-Hartmann, Andreas/Schocker-v. Ditfurth, Marita (Hrsg.): Aufgabenorientierung im Fremdsprachenunterricht. Task-Based Language Learning and Teaching. Festschrift für Michael K. Legutke. Tübingen 2005, S. 287-298.
Tatsuki, Donna: "Telephone call behavior in films and language textbooks", in: Kobe Gaidai Ronso - Kobe City University Journal 56 (2005), H. 2, S. 59-82.
Ulrichs, Anne: "'Au revoir, les enfants' - Die Gestaltung einer Gerichtsverhandlung in einem Grundkurs 12 des Französischunterrichts", in: Fehrmann, Georg/Klein, Erwin (Hrsg.): Vom Mythos zur Wirklichkeit - Europa im Fremdsprachenunterricht. Bonn 2005, S. 87-101.
Urbano Lira, Clara: "Cómo trabajar la adaptación cinematográfica de una novela en el aula de ELE", in: Revista redELE 2005, Nr. 5.
van Arkel, Tina: "Cinéma et classe de langue étrangère", in: Le Français dans le monde 2005, H. 341, S. 26-27.
van Arkel, Tina: "Il aime, il n'aime pas...", in: Le Français dans le monde 2005, H. 341, S. 87.
Vanbaelen, Sylvie: "Stratégies pour l'enseignement du cinéma africain", in: French Review 78 (2005), S. 482-492.
Vences, Ursula: "'Abdel y Alou'. El encuentro con dos emigrantes en la clase de español", in: Hispanorama 2005, H. 110, S. 34-43.
Wilts, Johannes: "Europa? Das bin ich! Anregungen zur Behandlung des Films 'L'auberge espagnole' unter dem Aspekt der Identitätsbildung", in: Fehrmann, Georg/Klein, Erwin (Hrsg.): Vom Mythos zur Wirklichkeit - Europa im Fremdsprachenunterricht. Bonn 2005, S. 127-151.
Woerner, Nadine: "Mexiko im filmischen Blick Europas", in: Hispanorama 2005, H. 110, S. 9-18.
Yamamoto, Junko/Nakagawa, Hiroyo: "A New Approach to English Writing Class, Using Portfolios and Movie Discussions", in: Teaching English through Movies - ATEM Journal 10 (2005), S. 69-71.
Zeng, Yuwei: "Encouraging Active Viewing, Rather Than Passive Watching in the Audio-visual English Class", in: Sino-US English Teaching 2 (2005), No. 2, S. 33-37.
Alkhas, Anita Jon: "DVD for Dummies. Lessons in Technology from 'Le dîner de cons'", in: French Review 79 (2006), S. 1252-1264.
Andrew, Martin: "Speaking about Film and Learning about Speaking. Teaching Speaking through Film Study", in: TESOLANZ Journal 14 (2006), S. 16-31.
Atsuko, Otsuki: "A Context-Based Approach to Listening Practice with Films", in: Teaching English through Movies - ATEM Journal 11 (2006), S. 74-76.
Bagci, Özlem u.a.: Al otro lado (Cinemateca. Filmhefte für den Spanischunterricht Nr. 2). Bremen 2006.
Barbosa, Edilene Rodrigues/Pereira, Germana da Cruz: "La utilización de películas subtituladas en el desarrollo de la proficiencia oral de alumnos de Lengua Española", in: Actas del Primer Congreso Virtual E/LE. La enseñanza del español en el siglo XXI. Málaga 2006.
Baumer, Anne/Lefoulon, Christine/Valente, Elisa: "En classe avec Amélie Poulain", in: Le Français dans le monde 2006, H. 347, S. 90-91.
Beinghaus, Eleonore: "'La lengua de las mariposas'. Film und Erzählung", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Spanisch 4 (2006), H. 12, S. 32-38.
Biechele, Barbara: "Film/Video/DVD in Deutsch als Fremdsprache - Bestandsaufnahme und Perspektiven", in: Barkowski, Hans/Wolff, Armin (Hrsg.): Umbrüche (Materialien Deutsch als Fremdsprache, Bd. 76). Regensburg 2006, S. 309-328.
Bird, Kathy: "Motivating Factors when Teaching with Movies", in: Teaching English through Movies - ATEM Journal 11 (2006), S. 94-95.
Blahak, Boris: "Interaktive Landeskunde-Vermittlung mittels polynationaler Spielfilm-Workshops. Ein Praxisbeispiel zum Thema 'Fremde in Deutschland - Deutsche in der Fremde', in: Vána, Pavel (Hrsg.): Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft II. Sammelschrift des Lehrstuhls für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. Brno 2006, S. 15-29.
Boisson-Zaric, Valérie: "Souriez, ça ne va peut-être pas durer! Le film 'Les Randonneurs' de Philippe Harel", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Französisch 40 (2006), H. 80, S. 38-40.
Boltz, Ingeborg: "Shakespeare audiovisuell. 'Richard III'", in: Jung, Udo O. H. (Hrsg.): Praktische Handreichung für Fremdsprachenlehrer. 4. Aufl., Frankfurt/M. 2006, S. 463-470.
Bourdon, Muriel: "De l'utilisation du cinéma en anglais de spécialité 'Carrières juridiques'", in: Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité - Cahiers de l'APLIUT 25 (2006), H. 1, S. 108-111.
Bricault, Dennis: "Movie Reviews. A Multi-Skills Approach to Redesigning a Grammar Course", in: ITBE (Illinois TESOL-BE) Newsletter 34 (2006), H. 2, S. 1, 4-5, 7.
Bueno, Kathleen: "Stepping Out of the Comfort Zone. Profiles of Third-Year Spanish Students' Attempts to Develop Their Speaking Skills", in: Foreign Language Annals 39 (2006), S. 451-470.
Buonanno, Elda: Film Study Program: Ciao, Profesore! New York 2006.
Buonanno, Elda: Film Study Program: L'Ultimo Bacio. New York 2006.
Capretz, Pierre: 'Jules et Jim'. Intéractif DVD-ROM. An Interactive Film Companion to Your French Program. O.O. [Boston] 2006.
Caviglia, Francesco: "Film Dialogue as a Resource for Promoting Language Awareness", in: Andersen, Hanne Leth/Lund, Karen/Risager, Karen (Hrsg.): Culture in Language Learning. Aarhus 2006, S. 105-125.
Chan, Yayin: "Using Children's Media to Teach Foreign Languages to Adults", in: Reeves, Thomas/Yamashita, Shirley (Hrsg.): Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (ELEARN) 2006. Chesapeake, VA 2006, S. 1125-1130.
Cho, Kyung Sook: "Read the Book, See the Movie, Acquire More English", in: Reading Improvement 43 (2006), H. 3, S. 143-147.
Cleary, Kevin: "Silent Movie, Active Class. Using Carl Dreyer's 'La Passion de Jeanne d'Arc' in an English Conversation Class". in: Tokyo Rika Daigaku Kiyo - Tokyo University of Science Bulletin 39 (2006), S. 181-190.
Colwell, Heather/Ipince Braschi, Monica: "Using Films with Mixed Level ESL Classes", in: Proceedings of the 19th Annual English Australia Education Conference. Brisbane 2006.
Conditto, Kerri: Cinéphile: L'Auberge espagnole. Newburyport 2006.
Conditto, Kerri: Cinéphile: Le Papillon. Newburyport 2006.
Convertini, Tania: "Insegnare lingua con il cinema. Una prospettiva alternativa", in: Italica 83 (2006), H. 1, S. 22-33.
Costa Villaverde, Elisa: "La pantalla en las aulas. El cine como fin específico en la adquisición de segundas lenguas", in: Revista de Lenguas para Fines Específicos 11-12 (2006), S. 95-112.
Cruz, Maria de Lourdes Otero Brabo/Souza, Fábio Marques de/Lima, Luiz Fernando Martins de: "Aquisição lingüístico-cultural de espanhol-língua estrangeira (E-LE) mediada pelo cinema. Um estudo de representações", in: Pinho, Sheila Zambello de/Saglietti, José Roberto Corrêa (Hrsg.): Núcleos de ensino. Vol. 1. São Paulo 2006, S. 388-401.
Daloiso, Michele: Quaderni di cinema italiano per stranieri: Io non ho paura. Perugia 2006.
De Pablos Ortega, Carlos: "Dos escenas de 'Al sur de Granada'. Propuesta didáctica para la clase E/LE", in: Frecuencia L 2006, H. 31, S. 44-48.
Diehr, Bärbel: "British Asian Films im Englischunterricht - Den britischen Kompromiss sichtbar machen", in: Olsen, Ralph/Petermann, Hans-Bernhard/Rymarczyk, Jutta (Hrsg.): Intertextualität und Bildung - didaktische und fachliche Perspektiven. Frankfurt/M. 2006, S. 187-201.
Etienne, Corinne/Sax, Kelly: "Teaching Stylistic Variation through Film", in: French Review 79 (2006), S. 934-950.
Falappone, Michela/Keramidas, Pètros: "Gestualità e cinema nella didattica dell'italiano LS", in: itals - Didattica e linguistica dell'italiano come lingua straniera 4 (2006), H. 10, S. 47-67.
Gardey, Claudine: "Science ou fiction? Utilisation pédagogique du film 'Minority Report'", in: Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité - Cahiers de l'APLIUT 25 (2006), H. 1, S. 112-115.
Gillis-Furutaka, Amanda: "Intertextuality and Intercultural Studies. A Case Study of 'Pride and Prejudice', 'Bridget Jones's Diary', and 'Bridget Jones: The Edge of Reason'", in: Acta humanistica et scientifica Universitatis Sangio Kyotiensis, Humanities series 34 (2006), H. 3, S. 157-175.
Gimeno Ugalde, Esther: "'El porqué de las cosas' en clase", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Spanisch 4 (2006), H. 12, S. 24-31.
Gomes, Francisco Wellington Borges: O Uso de Filmes Legendados como Ferramenta para o Desenvolvimento da Proficiência Oral de Aprendizes de Língua Inglesa. Dissertação de Mestrado, Universidade Estadual do Ceará, Fortaleza 2006.
Grimm, Nancy/Petersohn, Roland: Thank you for the Movies. Entwicklung von Sprachkompetenz, interkultureller Kompetenz und Medienkompetenz durch Filme im Englischunterricht der Klassenstufen 10-12 im Gymnasium. Bad Berka: Thüringer Institut für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung und Medien 2006.
Grünewald, Andreas/Lusar, Ricarda: "Spielfilme und Videos", in: Nieweler, Andreas (Hrsg.): Fachdidaktik Französisch. Stuttgart 2006, S. 224-231.
Hartmann, Ulrich: Rabbit-Proof Fence. Unterrichtsmodell. Paderborn 2006.
Haß, Frank (Hrsg.): Fachdidaktik Englisch. Stuttgart 2006, S. 154-157.
Heitman, Char: "Lights, camera, pronunciation!", in: ORTESOL Journal 24 (2006), S. 30.
Henseler, Roswitha/Möller, Stefan: "Multiculturalism in 'Bend it Like Beckham'. Working with the Soundtrack: 'Move on up'", in: Englisch betrifft uns 2006, H. 4, S. 33-37.
Herb, Fridtjof: "Beckhams berühmte Bananenflanke. Fußball spielen, in einer Talkshow drüber reden", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 40 (2006), H. 79, S. 30-34.
Honegger, Jana/Honegger, Thomas: "Tolkien's 'The Lord of the Ring' - Beyond the Printed Text", in: Delanoy, Werner/Volkmann, Laurenz (Hrsg.): Cultural Studies in the EFL Classroom. Heidelberg 2006, S. 323-335.
Isani, Shaeda: "Revisiting Cinematic FASP and English for Legal Purposes in a Self-learning Environment", in: Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité - Cahiers de l'APLIUT 25 (2006), H. 1, S. 27-38.
Jung, Udo O. H.: "Audio- und Videoplayer. Zum Einsatz von Produktmedien", in: Jung, Udo O. H. (Hrsg.): Praktische Handreichung für Fremdsprachenlehrer. 4. Aufl., Frankfurt/M. 2006, S. 245-256.
Kamp, Werner: "Shakespeare im Film", in: Petersohn, Roland/Volkmann, Laurenz (Hrsg.): Shakespeare didaktisch I. Neue Perspektiven für den Unterricht. Tübingen 2006, S. 119-134.
Keene, Malcolm David: "Viewing Video and DVD in the EFL Classroom", in: Journal of the Faculty of Human Studies, Bunkyo Gakuin University 8 (2006), S. 217-234.
Kim, Kitai: "Using Movies to Improve Cultural Awareness. A Case Study of the Movie 'Legally Blonde'", in: STEM Journal 7 (2006), H. 2, S. 3-24.
Klein, Alexander: "Die Pariser Episode in dem Film 'Night on Earth'. Förderung des Hör(seh)verstehens in der Oberstufe", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Französisch 40 (2006), H. 84, S. 48-50.
Krueger, Cheryl Leah/Weber, Elizabeth Dolly/Martin, Brigitte G.: Mise en scène. Cinéma et lecture. Upper Saddle River, NJ 2006.
Kusumarasdyati: "Subtitled Movie DVDs in Foreign Language Classes". in: AARE Conference. Proceedings. Adelaide 2006.
Kusumarasdyati: "The Use of Movie Videos to Enhance Cross-Cultural Understanding", in: Vickers, Adrian/Hanlon, Margaret (Hrsg.): Asia Reconstructed. Proceedings of the 16th Biennial Conference of the ASAA. Canberra 2006, S. 1-13.
Lacourarie, Chantal: "'Auggie Wren's Christmas Story'. Signes visuels, sonores et verbaux", in: Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité - Cahiers de l'APLIUT 25 (2006), H. 1, S. 119-122.
Lee Zoreda, Margaret: "Intercultural Moments in Teaching English through Film", in: Reencuentro 2006, H. 47, S. 64-71.
Linke, Gabriele: "Kulturelles Lernen mit Musikvideoclips und Film", in: Praxis Fremdsprachenunterricht 2006, H. 5, S. 40-45.
Linke, Gabriele: "Representations of British Schools in British Films. Uses in the EFL Classroom", in: Delanoy, Werner/Volkmann, Laurenz (Hrsg.): Cultural Studies in the EFL Classroom. Heidelberg 2006, S. 61-74.
Luque Agulló, Gloria: "Overcoming age-related differences", in: ELT Journal 60 (2006), S. 365-373.
Lusar-Schrader, Ricarda: "Effektives Training des Hör- und Hörsehverstehens im Anfangsunterricht Französisch (1. und 2. Lernjahr)", in: Fremdsprachen praktisch. Beiträge und Mitteilungen aus dem Landesverband Baden-Württemberg des Fachverbandes Moderne Fremdsprachen 2006, H. 19, S. 92-101.
Maass, Miyoko: "Developing Teaching Material for Classroom Interaction in a Movie-Based Course", in: Journal of Seigakuin University 18 (2006), H. 3, S. 305-323.
Mackie, Ardiss/Norton, Bonny: "Revisiting 'Pearl Harbor'. Resistance to Reel and Real Events in an English Language Classroom", in: Canadian Journal of Education 29 (2006), S. 223-243.
Matos, Mônica Lemos de: "Cine, literatura y lengua. Un mundo mágico", in: Benítez Pérez, Pedro (Hrsg.): Actas del III Simposio internacional José Carlos Lisboa de didáctica del español como lengua extranjera. Instituto Cervantes de Río de Janeiro 2006, S. 449-455.
Mattioli, Marie-Annick: "Variations sur les premières minutes du film 'Manhattan' de Woody Allen", in: Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité - Cahiers de l'APLIUT 25 (2006), H. 1, S. 116-118.
Mayer, Sylvia: "Teaching Hollywood Environmentalist Movies. The Example of 'The Day after Tomorrow'", in: Mayer, Sylvia/Wilson, Graham (Hrsg.): Ecodidactic Perspectives on English Language, Literatures and Cultures. Trier 2006, S. 105-120.
McGee, Laura G.: "Teaching Andreas Dresen", in: GFL-German as a foreign language 2006, Nr. 3, S. 115-130.
Mesropova, Olga: Kinotalk. Russian Cinema and Conversation. Bloomington 2006.
Meyer, Ines u.a.: Perfume de violetas (Cinemateca. Filmhefte für den Spanischunterricht Nr. 3). Bremen 2006.
Möller, Stefan/Henseler, Roswitha: "Living in Two Worlds. Ein Klausurvorschlag zum Film 'Bend it Like Beckham'", in: Englisch betrifft uns 2006, H. 4, S. 38-40.
Mühlmann, Horst/Schneider, Werner: Film Studies. Finding Forrester. Berlin 2006.
Murphy, Brenda/Hastings, Ashley: "Making Movies More Comprehensible. The Narrative/Paraphrase Approach", in: International Journal of Foreign Language Teaching 2 (2006), Nr. 2, S. 25-27; wieder abgedruckt in Ausgabe 9 (2014), Nr. 1, S. 23-25.
Neumann, Julia: "El descubrimiento de América - audiovisuell", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Spanisch 4 (2006), H. 12, S. 12-23.
Noras, Dorothee: Film und Video im Fremdsprachenunterricht im Spannungsfeld didaktischer Gestaltung. Norderstedt 2006.
Nünning, Ansgar/Surkamp, Carola: Englische Literatur Unterrichten. Grundlagen und Methoden. Seelze-Velber 2006, S. 245-275.
Paesani, Kate: "A Process-Oriented Approach to 'Zazie dans le métro'", in: French Review 79 (2006), S. 762-778.
Pereira Varandas, Dulce: "El cine, un recurso didáctico en E/L2. Modelo de explotación de la película 'Roma' de Adolfo Aristarain", in: Hernández Mercedes, M. Pilar (Hrsg.): III encuentro práctico de español como lengua extranjera. Instituto Cervantes de Nápoles 2006, S. 47-66.
Real, Willi: "Teaching Written Fiction and Filmed Fiction in the Foreign Language Classroom. A Comparative Analysis", 2006. (www.heliweb.de/telic/teachfil.htm).
Redfield, Michael 'Rube': "Massive Input Through Eiga Shosetsu. A Pilot Study with Japanese Learners", in: Osaka Keidai Ronshu 56 (2006), H. 5, S. 79-92.
Rodríguez Martín, María Elena: "La enseñanza del léxico a través del cine en un entorno virtual", in: Pérez Basanta, Carmen (Hrsg.): Fundamentos teóricos y prácticos de ADELEX. Una investigación sobre la evaluación y el desarrollo de la competencia léxica a través de las nuevas tecnologías. Granada 2006, S. 229-248.
Rousse, Marie: "La France à travers les films. Compte-rendu d'une expérience pédagogique", in: Journal of Nagasaki University of Foreign Studies 10 (2006), S. 371-381.
Sacchi, Fabiana/Pessoa, Silvia/Martín-Cabrera, Luis: Más allá de la pantalla. El mundo hispano a través del cine. Boston 2006.
Sangkyoung, Han: "Incorporating Movie Clips and Books Into Language Teaching By Using Software", in: Issues in EFL 4 (2006), H. 1, S. 101-120.
Sokoli, Stavroula: "Learning via Subtitling (LvS). A tool for the creation of foreign language learning activities based on film subtitling", in: Carroll, Mary/Gerzymisch-Arbogast, Heidrun/Nauert, Sandra (Hrsg.): Audiovisual Translation Scenarios. Proceedings of MuTra 2006. Copenhagen 2006.
St. Ours, Kathryn: "Initiation truffaldienne à la lecture", in: French Review 79 (2006), S. 572-583.
Steggewentz, Ina: "'Un asunto de honor'. Lektüre und Film", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Spanisch 4 (2006), H. 12, S. 40-47.
Stewart, David M.: "Film English. Using Films to Teach English", in: Electronic Journal of English Education 2006, Nr. 24.
Struß, Sabine: Film Studies. Billy Elliot. Berlin 2006.
Sung, Kiwan: "Using 'Tell Me' for Critical Literacy in Teaching English through Movies", in: STEM Journal 7 (2006), H. 2, S. 25-50.
Talaván Zanón, Noa: "Using the Technique of Subtitling to Improve Business Communicative Skills", in: Revista de Lenguas para Fines Específicos 2005/2006, H. 11/12, S. 313-346.
Tatsuki, Donna/Kite, Yuriko: "Comparing Film Dialogue and Speech Act Data Cited in Pragmatic Research", in: Teaching English through Movies - ATEM Journal 11 (2006), S. 26-39.
Tepe, Thomas/Piotrowiak, Gerda: Bend It Like Beckham. Ein Film von Gurinder Chadha. Stuttgart 2006.
US Embassy Moscow/English Language Office (Hrsg.): American Values through Film. Lesson Plans for English Teaching and American Studies, 2006 (CD).
Vázquez, Laura: "El cine como vehículo de cultura en la clase de ELE", in: Frecuencia L 2006, H. 32, S. 36-43.
Vences, Ursula: "'Lista de espera'. Busfahren auf Kubanisch", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Spanisch 4 (2006), H. 12, S. 48-53.
Vences, Ursula: "Spielfilme im Spanischunterricht", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Spanisch 4 (2006), H. 12, S. 4-11.
Vílchez Tallón, José Antonio: La enseñanza del componente pragmático a través de fragmentos de películas. Memoria de Máster, Universidad de Alcalá 2006.
Vitti, Antonio: "Il cinema come complemento di insegnamento", in: Italica 83 (2006), H. 1, S. 73-84.
Vizcaíno Rogado, Iván: Cine para la clase de E.L.E. Aprendizaje de español a partir de fragmentos cinematográficos. Memoria de Máster, Universidad de Salamanca 2006.
Vogt, Karin: "Footy in British Film", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Englisch 40 (2006), H. 79, S. 40-45.
Weißling, Harald: Film Studies. Bend It Like Beckham. Berlin 2006.
Winkler, Wolfgang: "'Das Wunder von Bern' - Eine PowerPoint-Präsentation zur Behandlung des Films im Unterricht", in: Deutsch: Lehren und Lernen 2006, H. 34, S. 9-10.
Wolf, Grant S.: "Using Video to Develop Writing Fluency in Low-Proficiency ESL Students", in: Internet TESL Journal 12 (2006), Nr. 8.
Yamamoto, Junko/Nakagawa, Hiroyo: "A New Approach to English Writing Class for Nursing Students Using a Movie", in: Bulletin of the Kanto-koshin-etsu English Language Education Society 20 (2006), S. 49-61.
Zachau, Reinhard/Reimer, Robert: Arbeitsbuch zu German Culture through Film. Newburyport 2006.
Zhao, Fu-xia: "Using Epic Films and Documentaries in Humanities-oriented Education for English Learners", in: Sino-US English Teaching 3 (2006), No. 12, S. 53-58.