Bibliografie 'Spielfilme im
Fremdsprachenunterricht'
Teil 13: 2024
2024
Assia, Nouar: "Enhancing EFL Students' Speaking Proficiency through the Utilization of English Movies", in: Aleph - Langues, Médias et Sociétés 11 (2024), Nr. 1, S. 261-270.
Bausells-Espín, Adriana: "Audio description and pronominal verb production in students of Spanish. An analysis of unexpected linguistic outputs", in: Parallèles 36 (2024), Nr. 1, S. 106-129.
Bausells-Espín, Adriana: "Student perceptions of transferable skills development through didactic audio description", in: Cadernos de Tradução 44 (2024), Special Issue 1, S. 1-25.
Burger, Günter: "Lesen dualer Untertitel beim Ansehen von Videos - ein nützliches Verfahren für den Fremdsprachenerwerb?", in: Info DaF - Informationen Deutsch als Fremdsprache 51 (2024), S. 45-59.
Igareda, Paula: "Didactic transmedia storytelling. The case of 'Josep' and the teaching of Catalan", in: Parallèles 36 (2024), Nr. 1, S. 182-197.
Machura, Anna: "May the force be with you, teacher!", in: Modern English Teacher 33 (2024), H. 3, S. 55-56.
Navarrete, Marga: "Converting semiotic signs into a linguistic code. Implications for language learners' oral skills", in: Parallèles 36 (2024), Nr. 1, S. 88-105.
Pantó-Naszályi, Dóra: "Lernen und motiviert werden. Aktivitäten mit authentischen Hör-Seh-Materialien im DaF-Unterricht", in: Fremdsprache Deutsch 2024, H. 70, S. 49-53.
Ruppert, Carolin: "Apprendre la tolérance à l'aide de films. Prozessorientiert Leistung bewerten mit (digitalen) Lerntagebüchern", in: Der fremdsprachliche Unterricht - Französisch 2024, H. 189, S. 23-29.
Talaván, Noa/Lertola, Jennifer/Fernández-Costales, Alberto: Didactic Audiovisual Translation and Foreign Language Education. New York 2024.